Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thuis Studio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Thuis Studio

beste mensen,

ik wil graag mijn eigen thuis studio beginnen en langzamerhand uitbouwen.
    tot nu toe heb ik een laptop met fruity loops en 2 studio monitors.(best weinig)
    wat kan ik nu het beste aanschaffen? een midi-keyboard, control pad?(suggesties)

Mvg Jelmar

Een midi keyboard zou mijn eerste keus zijn.

Midi keyboard met 49 toetsen, 12 druk- en snelheid gevoelige pads en acht toewijsbare knoppen en faders. Het gereedschap voor de serieuze producer of live artiest. Geniet van het ultieme producer gevoel met deze MPK49.

Met zoiets heb je gelijk heel veel in huis. Shuif knoppen, draaiknoppen, drumpads etc.

Van daar uit kan je werken naar een PA Mixer en misschien een EQ etc.
    Mocht je nu nog je onboard sound gebruiken adviseer ik een externe geluidskaart. Dat is echt een wereld van verschil.

Comment

oke ziet er idd goed uit.
      dankje :)

Comment

wat bedoel je trouwens met onboard sound...?

Comment

Het geluid komt rechtstreeks uit je laptop? Ja -> onboard (geluid zit ingebouwd)
          Of heb je een appart kastje (vaak USB aansluiting) waar het geluid uit komt (extern)

De Traktor Audio 2 van Native Instruments is de kleinste audio DJ interface ter wereld, maar met een groots geluid. Ideaal voor DJ’s die alleen maar twee stereo uitgangen, en geen ingangen nodig hebben.

Is een goede externe geluidskaart voor (relatief) weinig geld.

Comment

ja het geluid komt idd rechtstreeks uit men laptop dus dan heb ik een geluidskaart nodig.
            heb ik daar verder nog speciale kabels voor nodig voor naar de boxen? zijn gewoon boxen met een usb aansluiting.

Comment

Wat voor boxen heb je nu? Ik weet niet of een usb - tulp gaat werken. Wellicht dat Rick of Patrick je hier beter bij kan helpen.

Comment

tja ik heb hele goedkope

De Desk Rocker is ontworpen door professionals en dat is te zien en te horen ook. Deze luidsprekers hebben een optimale balans tussen grootte, geluidskwaliteit en aansluitmogelijkheden.

hier nog een plaatje van de ingangen enz.

Comment

Als ik het goed lees hebben ze een stereo tulp ingang dus dat zou volgens mij gewoon moeten werken Je hebt dan wel een tulp kabel nodig deze kosten een paar euro aangezien je het voor thuis gebruikt en geen "heavy duty" kabels nodig hebt.

Comment

In dit geval zou een externe geluidskaart een beetje overbodig zijn, aangezien de Desk Rocker al een interne audio-interface heeft op USB.

Hiernaast zijn de Desk Rockers naar ik heb vernomen erg leuke dingen, maar veel resultaat ga je met een externe geluidskaart niet bereiken.

Dan zou het meer lonen om ofwel eerst je keyboard te scoren, ofwel te kijken voor een stel 'serieuzere' monitoren. ;)

Comment

oke, ik ben sowieso van plan eerst een midi-keyboard te kopen, dus dan heeft het niet zoveel zin om die geluidskaart te nemen...

dankje voor de adviezen:D

Comment

Working...
                      X