Announcement

Collapse
No announcement yet.

HULP GEVRAAGD? Mijn Tascam US 122 MKII kraakt?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HULP GEVRAAGD? Mijn Tascam US 122 MKII kraakt?

Hallo mensen,

Ik heb sinds enkele dagen een Tascam US 122 MKII geluidskaart,
    deze heb ik aangesloten op mijn Mac en op mijn Yamaha HS50M monitors.
    De geluidskaart werkt, echter hoor ik in 1 van de 2 monitors een krakende ruis.
    Weet iemand hoe dit kan, en wat de oorzaak kan zijn?
    De RCA naar XLR uit de line out zit goed aangesloten en de kabel is zeker niet kapot.

Alvast bedankt voor de hulp,
    Groet, Fons

Draai de aansluitingen eens om (links naar rechts, rechts naar links).
    Doe dit eerst aan de luidsprekerkant en doe een testje, vervolgens aan de geluidskaart-kant.

Verplaatst het probleem zich dan en zo ja, hoe precies?

Comment

Het krakende geluid blijft in de rechter speaker, ook als ik de aansluitingen omdraai (zowel aan de luidsprekerkant als aan de geluidskaart kant). Dus het probleem blijft precies zoals het was.
      P.S als ik de geluidskaart weghaal en de monitors rechtstreeks aansluit is er geen opvallend gekraak.

Comment

Heb je de mogelijkheid om een andere luidspreker aan te sluiten op de rechtse line-out op de geluidskaart?

Comment

Nee helaas niet, geen andere luidsprekers met de juiste aansluitingen tot mijn beschikking om te testen... zou de line out van de geluidskaart gewoon kapot zijn?

Comment

Dat zou betekenen dat het gekraak zich naar een andere luidspreker zou verplaatsen als je de linker luidspreker op de rechter aansluiting aansluit. Is dat het geval?

Comment

Nee het gekraak blijft in de rechter monitor, ook na het omdraaien van de aansluitingen zoals je zei in een vorige post.
              Er staat een hele boel elektrische apparatuur in de buurt van de geluidskaart en de speakers, zou de storing misschien hiermee te maken kunnen hebben?

Comment

Zou inderdaad mogelijk kunnen zijn aangezien het signaal tussen je geluidskaart en monitoren ongebalanceerd is. Wanneer je de opstelling ergens anders neerzet zonder dat er elektrische apparatuur in de buurt is, is het probleem dan weg?

Comment

Working...
                X