Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginners software vraag.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginners software vraag.

Hallo,

Ik wil beginnen met het zelf produceren van backing tracks voor de gitaar.
    Maar met virtuele instrumenten want anders zou ik het niet kunnen.
    heb nu 2 soorten software op het oog.
    Cubase 6 of music maker 17 XXL.

Iemand enige tip welke beter is voor het maken. En voor de mogelijkeffecten van deze software voor een gitaar plugin?

Rick

Cubase 6: Professioneel niveau en behoorlijk prijzig om mee te beginnen (500,- ruim) met lange leercurve.
    Music Maker ken ik niet, maar dit soort producten is meer gericht op de niet zo proffesionele muziekmaker die snel wat resultaat wil. Kosten hooguit 160,-

Als je serieus verder wilt is Cubase aan te raden, maar gezien het feit dat je deze producten tegenover elkaar zet ben je daar denk ik nog niet aan toe. Kijk eens wat tutorials op Youtube om te zien of cubase je wat lijkt.

Overigens is een tussenoplossing om een lichtere versie van Cubase te kopen. Dan ben je misschien met 200,- klaar. Minder mogelijkheden, maar die mis je absoluut niet in het begin. Cubase 6 is overkill denk ik.

Hou er ook rekening mee dat je misschien nog wat VST instrumenten en/of effecten zult moeten aanschaffen.

Kijk ook eens naar Ableton. Een veel minder steile leercurve en persoonlijk vind ik het handiger werken dan cubase.

Ik zou Magix fijn in de winkel laten.

Paul

Comment

Working...
    X