Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met mixen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnen met mixen

Hallo ik ben Sander en ik wil gaan beginnen met het maken van wat mixjes.

Ik heb dit een beetje geprobeerd met alleen muis en toetsenbord, maar ik hoorde van een bekende dat je dat met een MIDI controller beter kan doen.

Daarom vroeg ik me af wat dan goede apparaatjes zijn om mee te beginnen.

Ik zat zelf te denken aan de volgende setup:

MIDI controller: icon i-controls
    Drumpad (om ook wat beats te producen): akai mpd18

Als software heb ik traktor DJ studio, en FL studio, en de pc draait op windows 7, is deze software compatibel met deze apparatuur?

iemand die me wat tips en adviezen kan geven, of misschien andere apparatuur aanraad?

Alvast bedankt voor de hulp :wink:
    Last edited by Sandertjuh190; Monday-23-05-2011, 20:42. Reason: abonneren op forum post zodat ik emails ontvang van nieuwe berichten

Ho. Wat wil je nu precies gaan doen. Een DJ-mix maken, of je eigen nummers produceren?

Comment

vooral mixen, en dan met een drumpad extra effecten en beats toevoegen, om het wat leuker te maken.

Comment

Oke, en wat is je budget voor het hele gebeuren? En wat heb je zelf al?

Comment

Ik doe het vooral omdat ik het leuk vind, vandaar ook dat ik die goedkopere midi controller op het oog had met die drumpad erbij.

dus budget van rond de 150 euro lijkt me voldoende.

Comment

Oke. Met jouw budget zou ik dan zelf gaan voor de U-Mix Control 2 icm de Korg nanoPAD.
            De perfecte compacte controller voor iedereen die alle professionele functies wil. Mixvibes biedt op deze U-Mix Midi controller alle opties die nodig zijn om goed te draaien. Goed voor thuis of drive in gebruik.

Altijd al eens een echt een eigen nummer willen maken maar u heeft er gewoon het geld niet voor om al die apparatuur te kopen. Nu wel! Korg heeft een apparaat gemaakt waarmee u kunt produceren voor een zeer schappelijke prijs

Die nanoPAD is er trouwens ook nog in het zwart, en ik ga er hierbij vanuit dat je al een laptop of PC hebt, met software. Traktor is wel ideaal als je die al hebt.

Verder zal je te zijner tijd willen kijken naar een meer-kanaals interface zodat je met twee stereosporen of meer kunt mixen incl. voorbeluisteren. Eigenlijk gewoon een geluidskaart waar je aparte tracks op kan afspelen. De enige interface die ik de laatste tijd altijd aanraad is de Traktor Audio serie (ongeacht de software). Kost niet eens zo heel veel meer als de rest, maar is wel ontzettend goed vergeleken met de concurrentie.

Een mooi instapmodelletje:
            De Traktor Audio 2 van Native Instruments is de kleinste audio DJ interface ter wereld, maar met een groots geluid. Ideaal voor DJ’s die alleen maar twee stereo uitgangen, en geen ingangen nodig hebben.

Als het je dan nog steeds bevalt kun je altijd nog verder kijken wat je wil gaan doen. Zo kun je later kijken of je zelf luidsprekers en verlichting wil aanschaffen en daarmee op pad wil gaan. Of een dikke laptop kopen icm Traktor Scratch en daarmee de clubs onveilig maken etc. Maar met een setje MIDI controllers kun je ideaal beginnen en daarmee kijken of het iets is voor je.

Overigens vind ik het wel ontzettend tof dat je je eigen beats tijdens het draaien wilt maken. Getuigt van creativiteit, en dat is iets wat veel DJ's missen anno 2011. En dat kan met Traktor DJ Studio en FL Studio zonder problemen. Wellicht kun je ook eens kijken naar Traktor Pro 2. Daarmee kun je ook gewoon live one-shot samples uitsturen en je eigen loops maken. Werkt ontzettend goed.

Comment

oke bedankt voor de informatie!

maar ik heb geloof ik wat mindere recensies gelezen over die KORG nanopad?
              en ik wilde eigenlijk liever beginnen met een simpelere MIDI controller, vandaar die icon die ik in mijn eerste reactie voorstelde. ik weet niet of je hier nog betere suggesties voor hebt?

Traktor, FL en een dikke laptop heb ik in ieder geval al ;)

Comment

Mindere recensies zal best, maar dat zal grotendeels zijn doordat mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Voor 30 euro zal je ook geen MPC-kwaliteit krijgen van 5.000 euro. Joh.

Verder is een simpelere MIDI-controller er wel, zoals de BCD3000. Echter, lever je dan ook in aan functionaliteit en daar zul je waarschijnlijk op langere termijn spijt van krijgen.

Comment

Ik zat nog wat rond te kijken en kwam toevalligdeze tegen.

en je hebt inderdaad wel gelijk dat je voor dat geld geen topspul hebt. die MPD18 had ik bij een bekende een keer gezien, en het is echt een gaaf apparaat, vandaar dat ik daar misschien teveel bij blijf hangen.
                  Verder is er ook nog de KORG nanopad2 ik weet niet wat daar precies anders aan is?

Comment

Working...
                  X