Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phonic AM 440

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Phonic AM 440

Hoi,

Ik heb een vraagje over de Phonic 440.
    Is het mogelijk om met deze mixer ieder kanaal apart voor te luisteren over je hoofdtelefoon in combinatie met ESI Maya 44 PCI interne geluids kaart ?
    zowel mono kanalen als sterio kanalen.
    Mijn bedoeling is om met BPM studio deck A en B op uitgang 1 te zetten en de monitor/tracklist op uitgang 2.
    Deze uitgangen gaan dan naar het mengpaneel.
    Is het dan mogelijk om het kanaal waar uitgang 2 op zit apart voor te luisteren zonder andere kanalen er door heen

Met vriendelijke groet,

Bram

Het klinkt een beetje vreemd wat je wilt doen, kun je wat extra informatie geven? Want welke randapparatuur ga je dan nog meer gebruiken en waarom wil je het persé op deze manier?

Comment

Als extra randapparatuur worden er 2 microfoons op aangesloten of indien nodig nog een instrument.
      En als ik met BPM nummers draai wil ik de monitor lijst met nummers voor kunnen luisteren zonder dat deze naar de uitgang gaat waar de luidsprekers op aan gesloten zijn.
      Ik weet dat dit met alleen de ESI Maya 44 mogelijk is, maar ik wil hardware matig kunnen schakelen en ieder gewenst kanaal voor kunnen luisteren.

Comment

Dan zou ik een wat meer overzichtelijke PA-mixer nemen waar je nog eens wat extra's op kunt aansluiten.

Met de M822FX zou het moeten kunnen, wanneer je je hoofdtelefoon (al dan niet met een hoofdtelefoon pre-amp) op de AUX aansluit. Dan kun je per kanaal niveaus inregelen en de AUX potmeter per kanaal inzetten om je eigen pre-listen mixjes te maken.

Je hebt dan echter niet zo'n goed overzicht op welk kanaal er aan het spelen is, daar is een DJ-mixer meer geschikt voor. Een Beat 6 MKII of BPM 6 USB kan precies wat je wil, maar daar betaal je dan ook wat meer voor.

Comment

Als we dan toch duurder gaan. Kan hetgeen wat ik wil ook met deze Allen & Heath ZED-10 mixer?

Comment

Met de ZED-10 kan het wel, omdat je daar per kanaal een CUE-knop hebt. Maar let wel op dat je dan maar 2 stereo inputs hebt. ;) Genoeg voor twee decks vanaf je PC, maar als je nog eens een extra spelertje wilt aansluiten gaat dat wat lastiger.

Comment

Dus als ik de CUE-knop aan laat staan komt dit kanaal alleen maar op de koptelefoon uitgang?
              2 Stereo kanalen is genoeg, want met BPM stuur ik deck A en B uit naar 1 kanaal en de pre-list naar het 2e kanaal.
              Als ik dan iets met audio recording wil doen haal ik mijn ESI Maya 44 uitgangen van de mixer af en prik ik hier eventueel de stereo instrumenten in of ik laat de ESI aangesloten en gebruik de stero ingangen van de ESI.

Comment

Als je de CUE-knop aan laat staan kun je het geluid naar de hoofdtelefoonuitgang koppelen. Het signaal van het kanaal zelf blijft, dus als je kanaalpotmeter open staat komt er nog steeds geluid uit. ;)

Comment

Maar is het ook mogelijk dat als de CUE-knop van een kanaal gebruik wordt dit signaal niet naar de main stero mix gaat en alleen maar op de koptelefoon uitgang te horen is?

Comment

Dat gaat niet lukken denk ik, dan moet je een uitgebreide mixer met mute-knoppen hebben. Dan kun je per kanaal in- en uitschakelen of je hem via de hoofdtelefoon of op je master wilt horen.

Comment

Dan denk ik dat hetgeen wat ik wil met de Soundcraft EPM-6 PA mogelijk is?
                      Last edited by BL Systems; Tuesday-14-06-2011, 16:33.

Comment

Working...
                      X