Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krakend geluid

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Krakend geluid

Sinds kort heb ik een probleem met mijn geluidskaart dat er een krakend geluid uit uitgang 1 komt. Het gaat hier over de ESI Maya 44 PCI.
    Bij uitgang 2 is dit niet het geval.
    Ik heb de laatste drivers gedownload van de ESI site. PC opnieuw geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd. Het enige wat er aan software nu opstaat is Daslight en een virus scanner. Alle software die er opstaat is legaal incl. Windows XP Pro 32 bits.
    Deze ESI kaart heb ik nog in een andere pc getest en dan is het krakend geluid niet aanwezig.
    Met google kom ik dit probleem ook tegen maar de aangeboden oplossingen willen bij mij niet werken. Wie herkend dit probleem en heeft hier een eventuele oplossing voor.

Ook al eens aansluitingen omgedraaid bij de PC waar de problemen zich voordoen? Lijkt op een connectorprobleempje.

Comment

Aansluitingen op pci kaart omgekeerd, geen verbetering. Kabels doorgemeten, deze zijn in orde. Alle 4 de pci slots geprobeerd die aanwezig zijn in de pc, het probleem blijft zich voordoen. Soms is het kraken even weg maar komt dan weer terug.

Comment

Dan houdt de kennis bij mij een beetje op eerlijk gezegd. Aan de kaart kan het niet liggen lijkt mij als het probleem zich niet voordoet bij een andere PC.

Comment

Dan zou het dus aan je moederbord kunnen liggen :-S

Comment

Nou daar heb ik ook aan gedacht en heb nog een oude Terratec geluidskaart liggen en die heeft 3 uitgangen en deze werkt perfect als ik die terug plaats.

Comment

Heeft het probleem zich vanaf nieuw al voorgedaan of is het ontstaan?
              Indien ontstaan, van het ene op het andere moment of langzaam erger worden over een periode van weken of maanden?

Comment

Moederbord stuk lijkt me heel sterk in deze situatie, dan zou het probleem zich niet op alle PCI sloten voordoen of juist wel bij alle kaarten (en ook op alle uitgangen).

Ik vermoed dat er iets mis zit binnen Windows, mogelijk Wave/Direct wat verkeerd staat ingesteld, drivers, Windows niet up-to-date.

Een virusscanner kan overigens ook roet in het eten gooien als die de installatie van drivers in de weg heeft gezeten.

Comment

Originally posted by JPSholland View Post
                  Heeft het probleem zich vanaf nieuw al voorgedaan of is het ontstaan?
                  Indien ontstaan, van het ene op het andere moment of langzaam erger worden over een periode van weken of maanden?
                  Het probleem heeft zich na ongeveer één dag al voorgedaan.

Comment

Originally posted by renevanh View Post
                    Moederbord stuk lijkt me heel sterk in deze situatie, dan zou het probleem zich niet op alle PCI sloten voordoen of juist wel bij alle kaarten (en ook op alle uitgangen).

Ik vermoed dat er iets mis zit binnen Windows, mogelijk Wave/Direct wat verkeerd staat ingesteld, drivers, Windows niet up-to-date.

Een virusscanner kan overigens ook roet in het eten gooien als die de installatie van drivers in de weg heeft gezeten.
                    Wat ik het meest vreemd vind; dat als ik de ESI kaart in mijn andere pc stop waar dezelfde software opstaat als op de pc waar hij eigelijk in moet het wel goed werkt. Het enige verschil is dat de pc waar hij wel goed op werkt Windows 7 is en nog meer software opdraait dan op de XP pc. Dus de XP pc heb ik ook Windows 7 op geïnstalleerd maar het probleem blijft hetzelfde bij uitgang 1 krakend geluid en uitgang 2 goed geluid.

Comment

Al eens een andere (universele) driver geprobeerd?
                      Probeer eens ASIO4all gratis en goede driver, met eventueel een hogere buffer?

Comment

Eindelijk het probleem gevonden!

Bij "Apparaatbeheer", "Besturing voor geluid, video en spelletjes" de onboard geluidskaart uitgeschakeld. Het gekraak is nu al een week weg zowel bij afspelen als opnemen.

Allemaal bedankt voor het meedenken om het probleem op te lossen.

Comment

Wijze les ..... zet altijd de interne geluidschip af indien je een kaart of extrere unit gebruikt.
                          Deze combinatie gaat vaak de mist in

Comment

Fijn dat je dit 3 maanden naar dato nog een keer wil herhalen. Ik had er totaal niet meer aan gedacht. Nu heb ik het nog een keer gelezen en weet ik het weer.

Ik kan je 1 tip geven da Rick master vind het over het algemeen niet zo tof als je allerlei oude topics omhoog gaat kicken zonder ook maar iets van nieuwe info toe te voegen. Wil je vrienden blijven met da Rick master ( geloof me dat wil je ) kun je het best een beetje aan de regels houden. Ik vind hem best tof en soepel maar probeer me dan ook een beetje aan de regels te houden.

Verder succes en have fun op het forum.
                            Last edited by ronennieshow; Friday-02-12-2011, 00:49.

Comment

Toevoegen van extra informatie die nuttig kan zijn is altijd welkom, maar let wel even op de datums inderdaad. ;) Iets zoals hierboven kan altijd nog handig zijn voor iemand die het topic nog eens doorspit, is niet voor iedereen vanzelfsprekend.

Comment

Working...
                              X