Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnende "DJ"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnende "DJ"

Goedenavond Dames / Heren,

Ik ben sinds enige tijd helemaal gek van het mixen en het zelf afspelen van me muziek. Nu heb ik van een vriend van mij een Hercules Rmx in de leen. Helaas krijg ik het niet helemaal goed werkende op mijn pc, wanneer ik gebruik maak bij de bijgeleverde Virtual DJ Software ben ik niet instaat om mijn output goed te selecteren. Ik heb dus een Virtual DJ Home gratis versie gedownload (ja dat is de versie waar je Externe Hardware maar 10 min werkt) en hier bij ben ik wel in staat om mijn speakers (Logitech Surround usb setje) te selecteren. Wanneer ik dit gebruik werken alleen niet al mijn functies goed van de hercules.

Nu is mijn vraag aan jullie: Ik ben van plan binnen nu en als het aan mij ligt een aantal dagen een eigen set te kopen het liefst inclusief speakers etc. Wanneer ik mijn eigen set heb zal ik dan nog steeds het zelfde hebben met het niet helemaal functioneren van de set?

En wat raden jullie mij aan om mee te beginnen? Set,Koptelefoon en wellicht speakers.

Ik hoop dat jullie genoeg informatie hebben, zo niet hoor ik het graag.

Mvg,
    Danny

Één hele belangrijke vraag: "Wat is je budget?"

Comment

als ik heel eerlijk ben heb ik geen budget, wat voor mij het belangrijkste is dat het gewoon goed werkt. Ik hoef natuurlijk geen pro spullen aangezien het gewoon voor prive gebruik en voor de after party's thuis ;)

Enige waar ik mee zit is waarom het nu niet naar behoren werkt, zijn het me speakers is het de software die ik gebruik.

Comment

Wil je met software en een midipaneeltje werken, wil je met cd spelers werken of wil je met "multi" (usb, cd, midi enz.) cd spelers werken?

Comment

Waar ik nu "ervaring" mee heb is puur met het Hercules RMX systeem, is voor mij op het moment genoeg. Dus idd alleen mp3 met software ondersteuning.

Comment

Dan ook belangrijk, wat voor lay-out zoek je precies? Wil je een erg klein en compact dingetje dat je makkelijk mee kunt nemen?
            Of wil je een redelijk groot en overzichtelijk apparaat met grote jogwheels zodat je preciezer kunt werken?

Comment

Naja wat ik al zei ik heb nu echt alleen ervaring met de Hercules RMX opzich is die compact en overzichtelijk genoeg wat ik er mee wil doen.

Comment

Misschien is dan een Reloop Digital Jockey 2 Interface Edition interessant. Die heeft ook een ingebouwde geluidskaart en wordt standaard geleverd met Traktor DJ-software. Heeft ook aardig grote jogwheels en persoonlijk vind ik hem met het zwart-rode uiterlijk erg strak. :)

Comment

Working...
                X