Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audio Interface

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Audio Interface

Beste,

Momenteel heb ik een computer met een onboard soundcard, een paar KRK's en Reason 5.

Ik hoor nu een verschrikkelijk zoemend/onbeschrijfbaar geluid dat uit mijn KRK's komen. Is dit te wijten aan de kwaliteit van de onboard soundcard van het moederbord? (Op te lossen met drivers?)

Moest het zijn dat dit niet opgelost geraakt, welk audio interface van max 150 euro kunnen jullie mij aanraden?

Met vriendelijk groeten

Probleem kan verschillende oorzaken hebben, lastig om zo te zeggen.

Maar, sowieso zou ik wel een externe audio-interface aanraden, was het niet alleen al om de geluidskwaliteit van je muziek te behouden en fatsoenlijk door te voeren naar je KRK's. :) Een onboard computer-geluidskaart kan daarbij enig roet in het eten gooien, omdat dit meer is gemaakt voor consumenten-audio. Je hebt nu echter een mooi stel monitoren en daar mag je dan ook optimaal van profiteren.

Een Hummer tank je namelijk ook niet vol met benzine van de goedkoopste benzinepomp. ;)

Met een Presonus Audiobox kun je al uit de voeten. Voordeel is dat je een gebalanceerd signaal behoudt, wat kortweg inhoudt dat je een +, - en aarde in je kabel hebt. Je KRK's zijn hier ook op voorzien.
    Verder is de audioverwerking erg kwalitatief, op (minimaal) CD-kwaliteit.

Comment

ik denk dat je bufferlenght te laag staat. die moet je verhogen;)
      en inderdaad je kan beter een extern of een goede pci geluidskaart gebruiken. (gebruik zelf de asus xonar).

Comment

Presonus Audiobox kan ik over meepraten: leuk apparaat voor het geld.

De preamps zijn alleen niet echt praktisch.
        Line-signalen zijn veel te hot, praktisch onbruikbaar.
        Verder is de laatste kwart van de preamp totaal onbruikbaar bij condensator microfoons i.v.m. de ruis.
        Maar de klank is wel oké trouwens!

Verder nog:
        Er zit een toontje in die je hoort als je de hoofdtelefoonversterker helemaal dicht draait. Er komt nog een tweede toontje bij als je de fantoomspanning aanzet. Als je HP-versterker helemaal open staat is het niet meer hoorbaar overigens.

Daarnaast is 'ie ook nog wel gevoelig voor RF straling van mobiele telefoons.

Maar goed, ik kan prima met de interface leven. Knutselopname met 2 Behringer C-2
        De Audiobox is leuk voor knutseltjes of als D/A converter voor bij je PC/Mac.

Maar check inderdaad ook je latency/buffer settings.
        Last edited by ajdeboer; Thursday-30-06-2011, 21:33. Reason: Aanvullingen

Comment

Dat onbeschrijfbare geluid had ik ook een tijdje. Waarschijnlijk wordt het ook erger zodra je op grafisch intensieve pagina's zit te surfen, een game doet of een filmpje checked. Heeft te maken met je processortje en moederbord (aangezien je ook onboard geluid gebruikt). Ik had het tijdelijk opgelost met de nieuwste drivers voor je chipset, grafische kaart en realtek HD, maar uiteindelijk kwam het terug. Het beste is inderdaad een externe of pci kaartje. Ik weet niet wat je uiteindelijk allemaal gaat gebruiken, maar ik heb gekozen voor de M-audio fast track ultra (vanwege z'n makkelijke routing en aansluit mogelijkheden, kostenplaatje 300,-). In combinatie met m'n KRK RP G2's kan ik eerlijk zeggen dat ik toch het beste geluid heb van mijn vrienden club. En het beste: dat vreselijk irritante geluid was weg!

Ik zeg ga's kijken wat er allemaal te koop is en maak een lijstje waaruit je kan kiezen. Zoek vooral op forums e.d. naar reviews en commentaar over jou kaartjes, dan koop je i.i.g. niet mis...

suc7!

Comment

Probeer eens een ASIO sounddriver, met een langere bufferlengte? Dan weet je in ieder geval of het aan de prestaties van je laptop licht. Anders zou het toch aan de onboard geluidskaart kunnen liggen.

Anders inderdaad een audiointerface. Uit eigen ervaring kan ik je ook vertellen dat Focusrite goede en betaalbare interfaces maakt. Zeker als je nog van plan bent om ooit microfoons te gaan gebruiken zijn deze voorversterkers van een geweldige kwaliteit in deze prijsklasse!

Comment

Working...
            X