Announcement

Collapse
No announcement yet.

studiotje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• studiotje

Hallo,

Ik heb een keyboard en binnenkort nog een synthesizer.
    Als computer heb ik een Imac 27 inch.
    Nu wil ik via mijn mac muziek gaan opnemen en bewerken.
    Wel in goede kwaliteit natuurlijk.
    Als muziekbewerkingsprogramma gebruik ik cubase.
    Ik had al een beetje info gezocht op het internet,maar ik kom er niet echt uit.
    Wat gebruik ik een audiointerface of mixer?
    Hoe sluit ik het keyboard en synthesizer aan?
    Wat zijn fatsoenlijke boxen voor thuisgebruik?
    Alvast bedankt voor de genome moeite.

Mvg:Muzieknootje

Boxen: http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html

Aansluiten van keyboard en Syntehziser USB en/of Midi. Synthesizer kan eventuaal afwijken dat licht aan het merk en type.

Gebruik ik een audio interface of mixer: Beide. De interface GEEFT geluid en de mixer REGELD geluid.

Comment

Hallo Mescalino,

Dank je wel voor de informatie.
      Ik heb dus een audiointerface en een mixer nodig.
      Zijn er dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van de interface en mixer.
      Of heb je ook een mixer met audiointerface ineen?
      En ik had ook begrepen dat ik bij een audiointerface moest letten op een lage latency en dat firewire beter zou zijn dan usb ivm processorgebruik?

Comment

Tja Firewire is sneller als USB 2.0 maar USB 3.0 is sneller als Firewire.
        Als je echt aan de slag met ableton of cubase heb je een dikke pc nodig dus ik zie firewire niet veel meer voordeel hebben. Ik denk zlefs dat metter tijd Firewier weg zal gaan en alleen nog USB 3.0 zal zijn

Ik zou eens kijken bij de Audio interfaces van Native Instruments. Deze hebben een lage latency, goed geluid en vriendelijk geprijst.

Voor wat betreft de mixer, ga bij jezelf na hoeveel apparaten je aan wil sluiten, meeste van zowel DAP als drivers komen met een digitale mixer. Vaak is dit genoeg voor de eenvoudigere thuis gebruiker. Op het moment dat je een kaosilator en Kaos pad etc gaat aanschaffen dan word een mixer interesant. Als je een nummer gaat afmixen doe je dit toch in de software zelf.

Comment

Hallo Mescalino,

Dank je wel voor de info.
          Hier kan ik verder mee.
          Dan ga ik nog wat verder onderzoek doen en dan de apparatuur aanschaffen die ik nodig heb.

Comment

een usb keybord wordt gezien als een gewoon toetsenbord. dus je hoeft niks te instaleren;) dus plug de usb kabel van je keybord in je imac en spelen maar;)
            met je synthesizer is het het zelfde idee. je kunt dan het beste apart opnemen.
            omdat je dan een sample maakt en bespeelt. daar gebruiken we audacity voor!!
            Last edited by donkey kong; Wednesday-20-07-2011, 16:13.

Comment

Hallo Donkey kong,

Dank je wel voor de info.
              Weer wat wijzer geworden.:)

Comment

Welke verschillende muziek stromen moet je dan regelen? want ik had het idee dat je instrumenten en synths op de audio interface aansluit kan iemand het even uitleggen? dus het is essentieel dat je een mengpaneel hebt?

Comment

Welke verschillende muziek stromen moet je dan regelen?
                  Die vraag begrijp ik niet helemaal.

want ik had het idee dat je instrumenten en synths op de audio interface aansluit kan iemand het even uitleggen? dus het is essentieel dat je een mengpaneel hebt?
                  Dat ligt er maar helemaal aan wat je er mee wilt gaan doen.

Sommigen willen graag zelf hun vocalen en instrumenten opnemen, anderen willen alleen softwarematige geluiden gebruiken die verkrijgbaar zijn via CD/DVD/harddisk.

Wel is het handig om een goede audio-interface te hebben om je studio-monitoren aan te sluiten. Vaak hebben de simpele uitvoeringen ook mogelijkheden om 1 instrument en 1 microfoon (of 2x line) op te nemen.

Comment

[QUOTE=Die vraag begrijp ik niet helemaal.[/QUOTE]

ik bedoel waarvandaan komen de geluidsstromen die in je mixer moeten?

en als je geen hardware gebruikt alleen computer, audio interface, en monitoren dan heb toch geen mixer nodig? en waarin moeten de speaker kabels bij de geluidskaart (is toch hetzelfde als een audio interface of niet)

de focusrite saffire pro 14 audio interface deze wil ik graag gebruiken.

ik leg even uit hoe ik deze zou gebruiken en dan kunnen jullie mischien even zeggen of het kan,

1. ik sluit de firewire kabel aan op mijn computer
                    2. de computer herkent de geluidskaart.
                    3.op de output 1 en 2 op de achterkant sluit ik de speakers aan 1 op links 2 op rechts
                    4. nu zou ik geluid van mijn computer ( produceer programmas ) kunnen horen via de speakers.
                    5.als ik een synth of microfoon wil aansluiten doe ik dat op de 2 line inputs.

Klaar....

zou dit werken?
                    Last edited by dance2mix; Tuesday-09-08-2011, 13:27.

Comment

Op het moment dat je toch met je computer wilt werken, kun je inderdaad alle geluiden vanaf je PC laten lopen. Je hoort ze dan terug via de speakers die je op een audio-interface aansluit. Stel dat je nog eens wat vocalen wilt opnemen met een microfoon, dan kun je die ook in de audio-interface prikken.

FireWire of USB is de keuze die je zelf moet maken. ;) De rest van je lijst klopt, maar de afbeelding werkt niet.

Comment

srry maar nog even clear: speakers doen het op OUTPUT 1 (links) en 2 (rechts) en het enige wat ik moet doen is speakers aansluiten op de geluidskaart en de firewire (die is volgens mij sneller dan usb 2.0 ) en dan begin ik met producen en heb meteen

ik vind het echt vet dat er zulke forums zijn btw :) echt awesome

Comment

en dan begin ik met producen en heb meteen
                          Daar mist iets.

Maar verder.. ja. Misschien nog wel verstandig om naar goede software te kiezen. Maar daar heb je ook weer diverse smaken in. Cubase, Ableton, FL Studio, Pro Tools, Reason... noem het maar op.

Comment

Haahaa dat heb je goed gezien dat er iets mist maar met dat andere weet ik het al :)

ookey voor jou rick ;)

1.mac mini aansluiten en logic instaleren
                            2.twee beeldschermen aansluiten met verloop kabels.
                            3.geluidskaart instaleren (drivers) en aansluiten met firewire
                            4.Krk rp6 aansluiten (white) op out 1 en 2 van geluidskaart
                            5.m-audio keyboard aansluiten met logic studio (heel cool) keyboard
                            6.alles opstarten en uitproberen en dan NATUURLIJK soft synths en samples kopen bij bax

Volgens mij was dat het wel een beetje.

leuk?

PS. en natuurlijk ALLES gekocht bij bax <3

Comment

Ik vind 'm prima. ;)

Comment

Working...
                              X