Announcement

Collapse
No announcement yet.

Computer DJ spullen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Computer DJ spullen

Hallo, Ik heb een nieuwe laptop gekocht en wil wat spullen aanschaffen om thuis te mixen. Ik weet alleen niet precies wat ik nodig heb.
    Ik weet wel dat ik Traktor Pro 2 ga kopen. Daarnaast denk ik dat ik een extern mengpaneel nodig heb. Misschien een externe geluidkaart of een midi. Niet dat ik precies weet wat dit allemaal inhoud, maar ik ben al even aan het googlen geweest.
    Maar hoeveel kanalen kan ik dat het beste nemen op een mengpaneel aangezien er 4 kanalen op traktor pro zitten. Is 2 dan prima of toch liever 4. Het mag een simpel apparaat zijn en het liefst niet te duur.. Iemand een aanrader??
    Ik heb nog geen geweldige boxen staan, wel een goede koptelefoon. Daar ben ik nog voor aan het sparen. Maar die boxen heb ik ook nog niet nodig. Ik wil nu een eerste stap zetten met mixen en eventueel wat recorden.
    Ik lees hier en daar over een interface. Heb ik dat nodig. Of heb ik genoeg aan Traktor en een mengpaneel?
    Dank voor jullie hulp!
    Last edited by Floris84; Wednesday-20-07-2011, 18:59. Reason: nieuwe info

Ik zou zeggen: De traktor S4 midi controler.
    Deze heeft een ingebouwde geluidskaart
    Hij komt met een VOLLEDIGE versie van Traktor Pro 2 (met serienummer)
    Het apparaat is gemaakt door dezelfde makers als de software.

Ik heb het apparaat en ben er HEEL tevreden over.
    Nu hoor ik je denken dat 859 euro duur is maar dat is het niet. Het is veel geld (dat is iets anders als duur) MAAR als je terug rekent (software, externe geluidskaart, midi controller) dan kom je al gauw in die richting.

Comment

hoi Mescalino, bedankt voor je bericht.
      Super apparaat idd. Heb alles doorgenomen op de site van NI. Alleen wat die gasten daar doen is veel meer dan ik er mee wil doen. Misschien ook door de muziekstyl. Daar hadden ze alleen maar dub achtig. En ik draai/luister vooral tech house, minimal en techno. Wat voor muziek draai jij ermee?
      Ik wil er vooral sets mee kunnen maken. hier en daar een leuke loop erdoorheen. Scratchen heb ik dus ook niet echt nodig. Gebruik jij dat wel?
      Ik ben het zeker met je eens dat het niet veel geld is voor wat dat ding kan! En ik ben ook wel bereid om dat ervoor neer te tellen. Alleen hoeft het niet 10.000 functies te hebben die ik toch niet gaat gebruiken.
      Het is wel heel fijn dat het afgestemd is op traktor pro, daar heb je dan iig geen gezeur mee.
      thnx!

Comment

Ik draai Tech, techno, minimal, acid, TeKno

De laatste mix die ik ermee gemaakt heb:

en:

en

Scratchen doe ik (nog) niet maar je kan ook effecten aan de jogweels toewijzen.
        Maar heb je liever niet liever 10.000 functie die niet of misschien niet gaat gebruiken dan 1 functie die je wil gebruiken maar het apparaat niet heeft?

Maar je kan met de controle ALLE stijlen mixen. De enige beperking die de controler heeft is JOU creativiteit (ik klink wel een verkoper :D), maar dat is wel.

Comment

haha, ja en je hebt me overtuigd!
          goed gedaan. vette muziek draai je! echt top! Ik heb net nog ff zitten youtuben en idd daar zag ik al veel meer house en techno, dus dat moet goed komen. Alleen moet ik wel nog heel ff sparen. Die laptop was al heel duur. Dus ik moet nog een paar weekjes wachten. Maar dit wordt em zeker. Zitten alle draden erbij als je em besteld dat je em zo kunt aansluiten? of moest je nog het een en ander aanschaffen?
          Ik heb geen mac gekocht. Hoop niet dat dat uitmaakt..

Comment

Een Mac is alleen maar beter. (in dit geval).
            En alles zit er bij. Kabels, cd, boekjes, alles.

Zodra de doos binnenkomt is het uitpakken, inpluggen en spelen. (kan zijn dat de CD nog de traktor S4 bevat maar dan download je de pro 2 demo versie van de site en met de key die erbij zit kun je hem activeren/registreren).

Oh en bedankt voor het compliment!!

Comment

Working...
            X