Announcement

Collapse
No announcement yet.

probleem met keyboard->MIDI in FL

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• probleem met keyboard->MIDI in FL

hallo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
    Ik heb afgelopen week een keyboard gekocht de niewere versie van deze:
    De Yamaha PSRE 223 is een schitterend keyboard met 300 geluiden, 12 drumkits en effecten. Hij heeft 61 grote toetsen en akkoorden begeleiding. Ideaal voor de beginnende keyboard speler.

(omdat deze niet meer gemaakt werd, is de nieuwe opgestuurd Bax shop bedankt!)

Nu wil ik hem aansluiten in FL, maar als ik hem wil recorden krijg ik niks te zien
    wanneer ik de mixer-master open, kan ik bij input hem niet laden(om het zo maar te zeggen)
    echter als ik options/midi setting kijk en dan bij input staat hij er wel

Mischien een beetje krom uitgelegd maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen.

wie o wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,
    casper
    P.s: ik denk dat ik het hier moet plaatsen, maar als het hier verkeerd staat kan een admin hem dan verplaatsen naar waar hij wel thuishoort?

Misschien moet je op het keyboard zelf nog een MIDI modus activeren? Ken het apparaat zelf helaas niet, dus kan niet snel zeggen waar het aan zou kunnen liggen. ;)

Comment

Op het keyboard zelf kan ik niks vinden helaas, heb hem 5x helemaal onderzocht, maar niks waarmee ik de midi modus kan activeren.

Iemand anders die bekend is met dit probleem?

Comment

Even een update, daarnet programatje red dot forever gedownload..
        als ik nu ga recorden, en de keys indruk dan doet hij het af-en-toe,
        op het moment dat ik heel snel achter elkaar de toetsen indruk doet hij constant, maar pakt niet alle toetsen...

Iemand hier een oplossing voor? kan het zijn dat het puur in het MIDI kabeltje zit?

mvg

Comment

Heb je de drivers goed geïnstalleerd?
          En zie je naast de play en record buttons een oranje lampje knipperen, elke keer dat je een noot aanslaat?

Comment

hallo, er stond in de handlijding van het keyboard dat zodra ik hem aansloot de pc automatisch het verreiste zou installeren,

het oranje lampje klopt, maar die ik zie maar af en toe knipperen(dus als hij de noot wel pakt) dus niet zoals ik met de output heb dat die constant blauw is

Comment

Working...
            X