Announcement

Collapse
No announcement yet.

MIDI Software om live te gebruiken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• MIDI Software om live te gebruiken

Beste forummers

Ik heb mijn stagepiano aangesloten met een Cakewalk UM-1G op mijn computer.
    Nu ben ik op zoek naar software die meer geluiden/instrumenten kan produceren dan mijn piano. Het is de bedoeling dat het midi-signaal dus direct vertaald wordt en ik het geluid uit mijn computer naar m'n mixer gooi. Hierbij is het belangrijk dat er geen vertraging optreedt!

Weet iemand zo'n programma?

Ik denk dat je dan een DAW moet gaan selecteren die veel plugins ondersteunt. De meeste DAW's hebben namelijk al ingebouwde geluidspakketjes, maar daar zijn altijd uitbreidingen voor. Bekende versies zijn onder meer de Quantum Leap pakketten van EastWest.

Wat betreft vertraging, dat gaat vooral liggen aan de kracht van je PC, niet aan je interface, stagepiano of mixer. ;)

Comment

Met m'n laptop zit dat wel goed.

Zijn er nog andere (goedkopere) alternatieven qua software?
      Het is echt puur voor direct-play, ik hoef er niet mee te produceren..
      Last edited by dj_rob; Monday-25-07-2011, 13:45.

Comment

Veel VSTi's (software instrumenten) hebben ook een standalone versie. Hierdoor hoef je niet verplicht een DAW te runnen. Omdat veel VSTi's ook ingebouwde effecten hebben kun je gemakkelijk mooie sounds krijgen uit je stage piano!

Daarnaast is het draaien van alleen een VSTi ook nog eens stukken beter voor de belasting van je laptop.

Comment

Stiekem ben ik hier nog steeds naar op zoek.

Recentelijk Ableton Live geprobeerd maar dit is erg duur en eigenlijk te geavanceerd voor mijn doel. Arturia analog lab is een wat toegankelijker programma, maar heeft alleen synths.

Ik zoek voornamelijk een grote (gratis) database met sounds die gewoon click & play zijn. Weet iemand zo'n software of VST pakket? Ik zoek dus niet alleen synth-sounds, ook piano's/orgels/strings/brass/etc.

Comment

Groot en gratis zal moeilijk worden (wellicht iets van soundfonts overwegen?).
            Anders (maar kost wel wat) iets als kontakt (Standalone).

Comment

Bedankt, ik ga er naar kijken.

Nog anderen met suggesties?

Comment

Jazeker!

Native Instruments Kontakt, Reaktor 5, Massive, Absynth en FM8 kunnen allemaal standalone draaien. Ze zitten ook allemaal in Komplete.

Voor de rest kan je nog een vst-host gebruiken om allerhande vst-plugins die niet standalone kunnen draaien toch live te bespelen, zoals
                - LiveProfessor --> http://ifoundasound.com/Index.php?page_id=8
                Last edited by MadSteven; Wednesday-14-10-2015, 21:51.

Comment

Working...
                X