Announcement

Collapse
No announcement yet.

BCF2000 + BCR2000 in Cubase 5

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• BCF2000 + BCR2000 in Cubase 5

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar iemand die me verder kan helpen met een probleem. Vorige week de bcf2000 en de bcr2000 gekocht met het plan om er in Cubase 5 mee te werken. Het plan is om de BCF als mixer (mackiemode) te gebruiken en de BCR de ingebouwde EQ per track ( a la cc121) te laten controleren. En andere bijzaken toe te wijzen.

Afzonderlijk van elkaar doen ze het prima. Als ik de bcr aansluit zonder de bcf (of andersom) werkt alles helemaal top. Het probleem is wanneer ze allebei aangesloten zijn, Cubase de twee door de war haalt en er maar eentje herkent.

De drivers zijn goed geinstalleerd. Bij apparaat beheer zijn ze ook beide te zien.

Iemand een idee? Misschien heeft het met de modus (of ID nummers) van de BC's te maken.

Alvast bedankt.

Ik heb er zelf nooit mee gewerkt, maar misschien dat de beide controllers op hetzelfde MIDI kanaal actief zijn? Volgens mij zou je dit kunnen wijzigen in een range tussen 1 en 16. ;)

[edit]
    Kennisbank -> Computer en Studio

Comment

op youtube zijn hier wel duizenden filmpjes over tevinden, ik heb ook het probleem gehad met mij BCF maar het zit hem in de interne software(die kun je downloaden via Behringer daar in kunje zelf de controller laten die wat jij wil, verder heb ik hem altijd via midi aangesloten gehad, nooit via usb..

maar ik zou gewoon ff kijken welke Mini Note cubase ondersteund en daarop zou ik dan mijn controller inrichten kwa knoppen(en als het goed is is er voor zowel de BCF als de BCR een patch voor cubase tedownloaden op Behringer maar pin me daar niet op vast!

Comment

Thanks voor de reacties mensen.

De ID's zijn 1 en 2. Misschien maakt het nog uit of ze in U1 of S1 mode staan.

Verder heb ik meerdere midi channels geprobeerd, helaas niet gelukt.

Vanavond weer even verder proberen.

Hebben jullie dit al wel eens gezien?
        http://www.gearslutz.com/board/attac...g-via-joat.jpg
        Dat ga ik ook proberen te laten doen ergens als ze eenmaal goed werken!

Comment

ja die setup ken ik, heb je ook die verticale gezien, das misschien iets meer voor jou!
          omdat je je bcr als eq wil gebruiken

Ps hier foto verticale opstelling http://www.gearslutz.com/board/attac...-joined-02.jpg

Comment

Wow, dat ziet er helemaal slick uit!

Maar twee naast elkaar werkt praktischer. Voorkomt rugklachten van het voorover bukken.

Comment

Iemand hier uit omgeving Middelburg die me even wilt helpen met het instellen van de BC's?

Pfff, ik heb echt alles geprobeerd. BCF USB met BCR midi er aanvast, beide USB en beide midi met alle verschillende ID's en U en S modes.

Vaag dat ze allebei goed werken maar niet samen op de een of andere manier.
              Last edited by LeonCornelisse; Wednesday-03-08-2011, 19:52.

Comment

Working...
              X