Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dual touchscreen monitor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dual touchscreen monitor

Beste mensen,

Ik had al een paar topics gehad die allemaal hebben bijgedragen aan producten voor een top studio maar ik had even een vraagje betreft de computer en de besturing (monitor)

-ik zag dus een monitor (23 inch multitouch) en mij leek het interessant deze te gebruiken in de studio per twee zodat ik toch twee schermen.
    dit was mijn eerste vraag : is het een een leuk idee (hoewel mischien niet praktisch ) om twee 23 inch touchscreen monitors te gebruiken?

-ik weet nog steeds niet zeker of ik twee monitors ( van hp met toucscreen ) kan aansluiten op een mac, heeft iemand hier verstand van ( want kan je ook een monitor aansluiten op de nieuwe aansluiting van de mac mini de thunderbolt.

Groeten,

laurens,

Alvast bedankt :D

Originally posted by dance2mix View Post
    -ik weet nog steeds niet zeker of ik twee monitors ( van hp met toucscreen ) kan aansluiten op een mac
    ik zou zelf nooit gaan voor een Monitor van HP, maar oke, ieder zijn merk/keuze

ik denk dat een mac/macbook er geen moeite mee heeft,
    en dan laat ik de interface er even buiten, ik weet niet of de software die bij het scerm zit ook kan draaien op OS

Comment

Mm, ik snap niet helemaal waarom je touchscreen in je studio wilt. Welke voordelen zie jij hier van in?

Comment

zelf vind ik het handig want dan heb ik niet veel dingen nodig op mijn vrij kleine werkplek zoals een muis en toetsenbord, alleen de monitors en een keyboard dus wat vinden jullie ervan? En nog een klein vraagje : kan logic studio ook op de PC ?

Comment

Ik persoonlijk denk dat je spijt gaat krijgen om een touch screen te gebruiken in een studio. Zeker als je er mee wil gaan produceren. Een muis en toetsenbord is zoveel praktischer zeker als je heel de tijd je armen uit moet strekken.

Studio en kleine werkplek gaan meestal niet samen.

Comment

hmm ja kan wel :) kan miss beter twee 27 inch monitors kopen of niet?

Comment

op mijn vrij kleine werkplek
              en
              kan miss beter twee 27 inch monitors kopen of niet?
              Spreken elkaar behoorlijk tegen. Je hebt het over een kleine werkplek en dan wil 2 knoeperts van een monitor neerzetten.
              Ik zelf wil als ik weer op mijn eigen woon ook een studiotje bouwen maar ik denk dat ik/je met 2 schermen van 20'1 Inch (ik gebruik er nu 1 van) al een heel eind komt. Op scherm 1 heb je dan zoiets als Ableton draaien op scherm 2 soundforge of Audacity of ReCycle. Als je reason gebruikt kun je mooi het rek en de sequencer opsplitsen of reason en ableton combinere nou ja opties genoeg.

Ik zeg niet dat je ze niet moet kopen het is absoluut fijn lekker veel op je scherm te hebben maar er bestaat ook zoiets als teveel.

Extra aandacht punt is je video kaart. Zorg dat je een dubbele aansluiting hebt. Een splitterkabel kan maar werkt anders. Als je zoekt vind je nog een discussie over dit onderwerp op dit forum.
              http://www.bax-shop.nl/forum/f56-pro...eren-6813.html Dit onderwerp

Comment

oke bedankt maar schermen / monitors zijn (meestal ) plat en nemen ruimte in in de lengte en een toetsenbord en muis nemen ruimte in in de breedte maar toch bedankt :)

Comment

en trouwens, Is er iemand die dit leest die zijn eigen studio monitors heeft gebouwd?

Comment

en trouwens, Is er iemand die dit leest die zijn eigen studio monitors heeft gebouwd?
                    Die ga je amper tot niet vinden.

De reden mag duidelijk zijn. Er is ongelofelijk veel kennis en ervaring nodig om een fatsoenlijk ontwerp te creëren waarin je drivers tot hun recht komen. Hiernaast moet je erg veel experimenteren met opstellingen en praktijk. Denk hierbij niet alleen aan de constructie van de kast, maar ook de vorm, afwerking, plaatsing, vorm en afmetingen van de basspoorten, versterkermodule ja/nee en de interne filter of crossover die je gaat gebruiken. Er komt meer bij kijken dan alleen maar een kistje bouwen. ;)

Hiernaast moet je zorgen voor een optimale afstraling waarbij je een 'sweet spot' behoudt, tenminste als je een nearfield monitor wilt gaan maken.

Comment

Het ging toch over computer monitoren?!

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
                        Het ging toch over computer monitoren?!
                        idd erg verwarrend

Comment

Ik was in de veronderstelling dat het opeens over studiomonitoren als in 'speakers' ging. Hoe je een beeldscherm bouwt, dat gaat niemand doen denk ik. ;)

Comment

Rick is nog een beetje fris, ik had het even over speakers want mijn vorige vraag was al beantwoord :) maar jij zegt dus dat het bijna onmogelijk is? door de vele factoren of omdat het te duur is?

want het leek me leuk om de perfecte speaker te maken ( een stijve woofer voor een aardig bonkende bass en bassreflexpoort aan de voorkant met een tweeter beetje zoals de bm15(a) van Dynaudio.

is dit helemaal niet mogelijk of gewoon moeilijk?

Comment

maar jij zegt dus dat het bijna onmogelijk is? door de vele factoren of omdat het te duur is?
                              Beiden. Om een beetje resultaat te halen zul je ergens goede drivers moeten vinden. En wat is goed?

Hiernaast ben je uren, uren, uren en uren bezig aan ontwerp, design, constructie, experimenteren. Dat levert echt niet op en gaat niet beter klinken dan een monitor gemaakt door een fabrikant die daar al 20 jaar ervaring mee heeft, om maar wat te noemen.

want het leek me leuk om de perfecte speaker te maken ( een stijve woofer voor een aardig bonkende bass en bassreflexpoort aan de voorkant met een tweeter beetje zoals de bm15(a) van Dynaudio.
                              je zegt het zelf al, 'een beetje zoals'.

Het maken van eigen monitoren die ook nog goed moeten klinken, dat doe je niet even zomaar. Daar is jaren en jaren aan ontwikkeling voor nodig, terwijl er talloze merken zijn die massaproductie doen en de kosten voor ontwikkeling binnen de perken kunnen houden.

En ja, je kunt ook een simpel kastje maken en er wat woofers, tweeters en filters in schroeven. Klaar. Maar dan klinkt het ook niet als een monitor.

"Kun jij dan helpen?"
                              Nee. Dat gaat ook mij m'n kennis te boven omdat je met talloze factoren rekening moet houden. Nog even opgesomd:
                              - interne constructie
                              - houtdikte
                              - vorm van de kast
                              - bassreflexpoort voor/achterkant
                              - bassreflexpoort afmetingen/vorm
                              - interne crossover/filter (12dB/oct of 24dB/oct, vanaf welke frequentie?)
                              - keuze voor drivers (5, 8, 10 inch woofer? 1, 1.5, 1.25 inch tweeter? drieweg systeem?)
                              - interne bracing van de kast indien nodig
                              - afstraling en sweet spot
                              - nearfield of midfield monitor
                              - bevestiging componenten
                              - middelen tegen resonantie interne delen
                              - afwerking constructie
                              - meten van de frequentierespons
                              - meten of er geen dip/boost is in bepaalde frequenties op bepaalde volumes
                              - klankbepaling
                              - regelen akoestiek-loze ruimte voor metingen

Moet ik nog even doorgaan?

Ik wil je niet ontmoedigen om te gaan experimenteren, maar eerder teleurstellingen voorkomen. Verwacht niet dat je met 2 weken knutselen een Dynaudio-concurrerende monitor in elkaar schroeft. Neemt niet weg dat een setje zelfbouwspeakers best leuk kunnen zijn, maar dan eerder voor er bij.

Op het moment dat je gaat producen wil je een zo eerlijk mogelijk beeld van wat je aan het maken bent. Dus niet dat het laag aangedikt is, of dat er een hoop van je mid is weggedraaid. Dáárom nemen mensen studiomonitoren. Omdat die een zo eerlijk mogelijke weergave moeten kunnen benaderen in iedere ruimte, op elk volume. Dus een drumkick klinkt dan ook zoals hij vanuit de software moet klinken.

Heb je uiteindelijk een track in elkaar gezet, dan wil je ook dat die track op andere geluidssystemen vergelijkbaar klinkt. Niet dat je bij beluistering van je track op een stereosetje opeens zegt van "jamaar ik had bij mijn monitoren toch meer hoog? Huh?".

Comment

Working...
                              X