Announcement

Collapse
No announcement yet.

beatmatching

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• beatmatching

Hallo allemaal,

Ik zit de laatste tijd af te vragen hoe je nou het beste en het makkelijkste kunt beatmatchen. En welke volgorde je het beste kunt toe passen. (Ik draai hardcore). Ik zoek nu eerst men ceu punt op en zet die vast. Deze zit de ene keer nog in de intro omdat het stukje tekst mooi erin te mixen is en de andere keer bij de kick. Moet je als je op de intro je ceu hebt staan ook op je intro beatmatchen? Want het kost vaak weer tijd als je wil verder spoelen naar de kick, hoewel ik het wel weer makkelijker vind om op de kick te beatmatchen. Vaak spoel ik te ver door of ik raak de tel weer kwijt. Heeft iemand miss tips en tricks voor her makkelijk en snel kunnen beatmatchen

Mvg jordy

Hey Jordy, hoe je het beste kan beatmatchen? oefenen ;). Het is belangrijk dat je zelf ontdekt wat je zelf het handigste en mooiste vind, dat kunnen wij echter niet voor jou bepalen.
    In verband met de cue, je zou kunnen werken met hot cues. Dat zijn cues die in je controller blijven tot je ze er terug uit verwijderd (ook nadat je het toestel uitschakelt). Als je een hot cue op een beat bij de kick plaats, dan kan je gemakkelijk de volgende keer hiernaar terug springen, zonder tijd te verliezen.
    Verder kan beatmachen op de intro heel goed uitkomen, maar het kan even goed heel slecht uitkomen. Dat is bij ieder nummer anders en zal je moeten leren aanvoelen. Daarom is het belangrijk van je nummers goed te kennen.

Comment

Nummerkennis is heel belangrijk bij beatmatchen. Sommige nummers matchen simpelweg niet. Ook al staan de beats gelijk. 2 vocalen door elkaar word al snel een rommeltje en klinkt niet mooi.

Daarnaast is tellen belangrijk. In maten van 8 tellen veranderd er vaak iets in het nummer. 4na x8=32 tellen (32 beats) veranderd een stuk. De intro eindigt dan bijvoorbeeld, en dan kun je beginnen met het ander nummer in te zetten.

Ik zou als beginner nog niet met cue points werken, maar gewoon vanaf het begin leren beatmatchen. Als je dit onder de knie hebt zou je uitgebreid met cue points kunnen gaan werken.

Dus vooral oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

Comment

begin altijd met de bpms gelijkzetten op een makkelijk punt (de kick). als de platen dezelfde snelheid hebben kun je een mooi punt zoeken om in te mixen

Comment

Okej bedankt voor de reacties. Ik heb al een beetje lopen proberen wat mij het beste past. Ik zet nu eerst op gevoel de bpm ongeveer op het juiste tempo, dan zoek ik men ceu punt op en daarna begin ik met matchen. Het duurt alleen een beetje lang, maar dat zal wel ervaring wezen. In ieder geval bedankt voor de reacties

Gr jordy

Comment

blijven oefenen! wat voor gear gebruik je eigenlijk?

Comment

Klopt helemaal. En ik blijf ook oefenen tot het lukt. Elke keer als het beter gaat wordt de wil om het echt goed te kunnen alleen maar groter:). Ik gebruik een alles in een setje van numark. Een icd mix 3. Het lag in men buget vandaar deze keuze. Ik moet wel eerlijk zeggen dat scratchen niet makkelijk is om dat het jockwheel echt non nauwkeurig is. Kan met beatmatchen ook wel vernemen dat hij niet echt nauwkeurig is. Gebruik dus daarom vaak men plus en min van men pitchcontrol. Jockwheel gebruik ik meer voor het zoeken in een nummer.

Gr jordy

Comment

Scratchen zal je minder gebruiken dan beatmachen. Scratchen is net zoals bij effecten: overdaad schaad. Zeer mooi als je het kan, maar als je het te veel gaat toepassen, gaat het irritant worden (is ook een beetje een modetrend). Verder zal je jogwheel inderdaad vooral dienen om je nummer door te spoelen of terug te spoelen/ af te remmen.

Comment

nog even over het feit dat je je nummers moet kennen, wordt daarmee bedoeld dat je het gewoon domweg kunt dromen, of is het zo dat je precies moet weten hoeveel beats je per blok hebt zoals bijvoorbeeld intro 64 beats.

groeten jordy

Comment

moeilijk uit te leggen, maar na x-aantal jaren zal je wellicht door de ervaring exact weten wat ik bedoel.

Het belangrijkste is om te weten van: nu komt er een drop, of dit nummer heeft een hele lange intro e.d. . Begin met de opbouw van je nummers goed te leren kennen, daarna kan je meer in detail gaan (maar je leert dit enkel door gewoon heel veel te oefenen).

Comment

Working...
                    X