Announcement

Collapse
No announcement yet.

zuiverheid van de mix

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zuiverheid van de mix

Hallo daar was ik weer.

Ik heb de techniek van het matchen nu aardig door en het draaien gaat nu best lekker.
    De buren zullen wel gek worden van dat gebeuk haha.
    Ik heb alleen het gevoel dat men overgangen soms wat rommelig klinken zoals bijvoorbeeld drums die
    niet gelijk met elkaar lopen waardoor het wat rommelig wordt en kleine stukjes tekst die op het zelfde moment zijn.
    Nou is mijn vraag of het de bedoeling is dat je dit moet fijn stellen om het bijvoorbeeld meer in de achtergrond van je mix te krijgen
    of dat je daar niks van moet aan trekken?

Voor mensen die het setje nog willen luisteren de link naar soundcloud staat hieronder.
    Genre (hardcore)

Explore the largest community of artists, bands, podcasters and creators of music & audio

BPM is zo hoog, ik hoor niet eens of ze gelijk lopen

sleutel is: tellen! 16 maten of 32 maten, en precies aan het begin inmixen. niet gewoon ergens beginnen. En track 1 outro - track 2 intro. Kan niet misgaan dan.

Comment

Nou de muziek loopt als het goed is wel gelijk, maar wat je vaak hebt is dat bij het ene nummer wat je erin mixt de drums heel anders lopen alsvan het andere nummer waardoor je een grote drum bende krijgt op de achtergrond.

Comment

Dan moet je wat spelen met je EQ's, door bijvoorbeeld langzaam het laag van de ene track om te wisselen voor het laag van de andere track. En zo zijn er nog wel meer trucs. ;)

Verder inderdaad gebruik maken van de in- en outro die je bij veel tracks in dat genre tegenkomt.

Comment

Bedankt voor je reactie. Ik ga ff wat proberen van de week

Thx
          Last edited by jkerssies; Saturday-13-07-2013, 16:50.

Comment

Ik he even wat lopen kloten met de overgangen en heb de volgende conclusie getrokken.
            Het is mogelijk door middel van het mixen van twee nummers een kick te creeren.
            Klopt dit? Is dit het idee achter eq'en?
            En hoe gebruik je de gain eigenlijk. Moet je eerst zorgen voor een zo goed als mogelijk mix met je eq's
            En dan als nodig je gain aanpassen om het signaal te verzwakken/versterken?

Comment

Explore the largest community of artists, bands, podcasters and creators of music & audio

de eerste overgang van men gemaakte mixje alleen nu met tricks
              feedback zou leuk zijn

Comment

Working...
              X