Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beatmatchen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beatmatchen

Hallo,

ik heb tot nu toe eigenlijk altijd de sync knop gebruikt op mijn numark mixtrack pro. Maar nu wil ik het toch wat serieuzer aan gaan pakken.
    Ik probeer de laatste tijd te beatmatchen terwijl vdj geminimaliseerd is. Is dit een goede methode om het echt te leren? Dit zou dan toch ongeveer hetzelfde principe zijn als met vinyl waar je ook geen bpm meter hebt?

En hoe zit het met de apparatuur die elke club/discotheek heeft. Daar zit wel een bpm meter op. Is het dan gewoon kijken naar de bpm en gelijk zetten?

Hoop dat iemand mij kan helpen. Wil heel graag "echt" leren draaien.

het is zeker interessant om te leren beatmachen zonder bpm meter. Want de een bpm meter is nooit 100% nauwkeurig. Je moet dus tijdens het beatmachen steeds gaan bij sturen. Dit kan je dan enkel op het gehoor gaan doen

Comment

Bedankt voor je reactie! Ga voortaan vaker oefenen zonder sync en zonder te kijken. Maar heb nu nog een vraagje. Ik heb bijvoorbeeld een nummer draaien op 168.00 bpm maar het andere nummer krijg ik nooit precies op 168.00. Door de pitch knop te schuiven gaat hij van 167.83 meteen naar 168.08. Is dit wat je bedoelt dat het nooit 100% nauwkeurig is?

Comment

En hoe zit het met de apparatuur die elke club/discotheek heeft. Daar zit wel een bpm meter op. Is het dan gewoon kijken naar de bpm en gelijk zetten?
        Kun je als basis gebruiken, maar uiteindelijk zul je zelf de plaat op het juiste moment moeten instarten en eventueel finetunen qua BPM's. Want die meters werken niet op gehoor, dus zullen nooit 100% accuraat gaan.

Het beste is toch om zelf te leren beatmatchen op gehoor, des te makkelijker werkt het. :)

Comment

Als je de pitch gebruikt en je kan hem gelijk zetten ongeveer van 167.50 naar 168,10, en je start de track op het juiste moment, + wat bijsturen, dan moet dit lukken zonder problemen

Comment

als je de wijdte van je pitch op 6% zet gaat het al een stuk nauwkeuriger. Mix je echt muziek met 168 BPM of moet dit eigenlijk nog gedeeld door 2? Balhaar

Comment

Dank voor jullie reacties. En die 168 was een nummertje die automatisch begint bij 164 bpm die ik heb gepitched.
              Heb soms ook nummers die beginnen rond de 200bpm en die ik gewoon kan mixen met een ander nummer van 100bpm. Denk dat je dit bedoelt met gedeeld door 2?
              Ik mix overigens hardcore (en verschillende sub stijlen) mocht het wat uit maken.

Comment

Working...
              X