Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Ableton controller van Novation

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe Ableton controller van Novation

Damnz wat veel nieuws vandaag, het lijkt wel messe. Novation kondigt vandaag een nieuwe controller aan voor gebruik met Ableton Live, de Novation Launchpad.

De gave midi controller heeft 64 verlichte pads voor totale controle. HEt mooie is, toen ik me even in de specs inlas, deze controller is via de automap software van Novation ook te gebruiken voor andere software.

Het lijke een regelrechte concurent van de Akai APC40, maar ik zie toch minder controllers en de Launchpad is ook een stuk kleiner.

Helaas heb ik nog geen prijs, in dollars gaat hij $199 kosten. Ik wacht nog op de prijs van de nederlandse importeur.

Originally posted by marc View Post
    toen ik me even in de specs inlas, deze controller is via de automap software van Novation ook te gebruiken voor andere software.
    Bijvoorbeeld voor licht? Mij zou het wel handig lijken, om bepaalde bewegingschases, kleurenchases en shutterchases direct aan te roepen door middel van deze verlichte knoppies. :)

Comment

Volgens mij alles wat met Automap aangestuurd ken worden. Maar het lijkt me wel mogelijk, je hebt volgens mij toch DMX naar MIDI?

Comment

Dat ding lijkt net een led dansvloer...

Comment

Ideaal voor een wedstrijdje. Druk op een willekeurige knop die een tegel laat oplichten en de eerste die op de juiste tegel is scoort. ;)

Comment

Originally posted by Paradise View Post
            Dat ding lijkt net een led dansvloer...
            hijs wat klein om op te dansen denk ik

Comment

Originally posted by marc View Post
              hijs wat klein om op te dansen denk ik
              Ach, koop er 2 en je kan er zeeslag mee spelen.

Rood als je een schip raakt, groen als het mis is.

Comment

Mogelijkheden alom zo te horen! Mocht een gig nou heel saai zijn, kun je er nog hele leuke spelletjes mee doen!

Misschien een idee voor een handleiding om erbij te verkopen, met veel spelletjes erin?

Comment

Misschien dat we er zelfs tetris mee kunnen doen..

Mm, ik denk dat ik maar beter kan gaan slapen...

Comment

Boter, kaas en eieren, kamertje verhuren, vier op een rij...

Maar goed, laten we het weer inhoudelijk gaan hebben over de MIDI controller, het is misschien ook wel mogelijk om deze op een DMX software aan te sluiten om zo elke pad te koppelen aan een snelkoppeling, het zijn in ieder geval genoeg snelkoppelingen!

Comment

Ik zag afgelopen zaterdag wel een soortgelijk apparaat met witte toetsen wat patroontjes zien afspelen in de shop. (Moest even twee rollen gaffa hebben voor een klus, dus was er niet lang. ;)) Maar dat was dan niet deze?

Comment

Nee, dat is de Yamaha Tenori-On, ook één van de meest bizarre apparaten ooit gezien. Waarschijnlijk wel nuttig, maar vooral heel duur. Wel ook geschikt voor spelletjes!

Comment

Ik zie inderdaad dit dingetje graag terug in de licht wereld, vraag is wat gaat het kosten en met welke programma's kan het werken (of eigelijk, welke niet?)

Comment

Working...
                          X