Announcement

Collapse
No announcement yet.

eBook lezer met elektronische inkt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eBook lezer met elektronische inkt

De Cybook Opus is een handzame ebook-lezer die gebruik maakt van elektronische inkt. Een geavanceerd apparaatje voor een betaalbare prijs.

Elektronische inkt levert niet alleen een beeld op dat zeer rustig is voor de ogen, maar het is ook energiezuinig. En dat is natuurlijk erg belangrijk bij een apparaatje dat je onderweg langdurig wilt gebruiken zonder dat je de batterij hoeft op te laden. Bij de Cybook Opus zit dat wel goed. De acculading is goed voor het tonen van zo'n 8.000 pagina's. Bij elektronische inkt wordt de batterijduur in pagina's uitgedrukt omdat alleen het opbouwen van een pagina stroom kost en niet het tonen daarvan

De resolutie van 2000 dpi is ruim voldoende voor het scherp tonen van teksten en foto's op het 5 inch scherm. Handig bij de Cybook Opus is de bewegingssensor die er voor zorgt dat het beeld meekantelt als je de reader draait.

Het intern geheugen bedraagt 1 GB. Dat lijkt weinig, maar het is genoeg voor zo'n 1.000 boeken. Het gemiddelde e-book neemt niet zoveel ruimte in.

De Cybook Opus kan ebooks in het pdf en ePub formaat tonen. Daarmee is deze ebook-reader geschikt voor een uitgebreid assortiment digitale boeken.
    Last edited by Patrick Godschalk; Thursday-12-11-2009, 21:37.

Maar naast boeken lijkt het me ook érg handig voor handleidingen van apparaten die wel eens van pas kunnen komen op locatie.
    Kun je er ook bijvoorbeeld digitaal factuurtjes op plaatsen, of een doorsnee word-documentje?

Comment

Deze eBook kan voor zover ik kan zien PDF aan. Word is DOC/DOCX dus dat weet ik niet zeker, maar digitale facturen van ons zullen zeker mogelijk zijn!

Comment

Mwoa, word-documentjes kan je vast wel via een convertertje omzetten naar PDF. En de meeste handleidingen zijn dit ook al. :)

Comment

De e-book markt komt aardig op gang, je kunt al veel boeken, handleidingen krijgen / kopen en het aantal merken dat e-readers op de markt brengt groeit ook bijna dagelijks.

Ik moet zeggen dat ik deze niet mooi vind. Ik ga liever voor de Sony e-reader als ik er een koop. ;)

Comment

Working...
          X