Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eigen nummer, klinkt niet goed

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eigen nummer, klinkt niet goed

Hey,
    Ik maak nu al een tijde muziek met FL Studio, heb zelf al een paar songs gemaakt, maar ik was nu bezig met een nieuwe song. Bij deze nieuwe song krijg ik bij de 'main lead' totaal geen "dance-feeling" om het zo maar te noemen, ik zelf vind het heel slapjes klinken. Ik heb 2 kleine demootjes gemaakt.
    Demo1:
    Explore the largest community of artists, bands, podcasters and creators of music & audio

Demo2:
    Explore the largest community of artists, bands, podcasters and creators of music & audio

Ik zelf kom er nu even niet meer uit, vandaar dat ik jullie hulp ingeschakel:p
    Ik gebruik voornamelijk ReFX Nexus.

op 17/18 seconden, komt er een addon van je eerste melodie, daar moet ook een enorme knalbass bij komen, op dat zelfde moment! misschien in de mixer de fruity bass booster er bij gooien als je hem niet hard genoeg vind gaan, probeer dat eerst maar eens! ;)
    btw. welke present in nexus heb je gebruikt voor de main lead?

Comment

Ik gebruik altijd sidechain in mijn tracks :D
      Dat is dat ''bounce'' effect, kijk maar is op YouTube ;)

Comment

Oke, ik zal het proberen ;)
        Bij Nexus gebruik ik voor piano sound: Ibiza en Powerful and bright. Als bass gebruik ik: ook Piano Ibiza en de trancebass. Om m'n lead 'n beetje te versterken heb ik er nog een Dance Lead Adagio en XP House vol. 1 (is uitbreiding) Dirty housepiano ;)

Comment

Oke, ik probeer 'n beetje te sidechainen ;) Bounce-effect is altijd wel nice;)
          Last edited by Saxw3ll; Sunday-16-10-2011, 19:28. Reason: Niet goed gelezen

Comment

Check: http://youtu.be/c27tK1XgKMs
            Hij laat zien hoe sidechain werkt, ik kan het zelf ook moeilijk uitleggen :p

Comment

@Martijntje27
              Dankjewel voor de link;)
              Ik zal er de komende dagen flink werken aan mijn song, heb het deze week 'n beetje druk met school enz. Waarschijnlijk volgend weekend laat ik jullie weer 'n stuk horen. In de tussentijd zijn verbeteringen altijd welkom, haha :)

Comment

ik "hoor" de kick van het nummer niet. bij elke danceplaat heb je er zon duidelijke kick in het hoog er inzitten, die uiteraard ook te voelen is.. maar je hoort hem ook zeer duidelijk. Daarbij vind ik de melodie niet zo pakkend, maar dat is ieders eigen smaak.

Comment

Het is een leuk nummer, alleen de kick zoals al werd genoemd hoor je niet echt goed.
                  Ben het ook eens met dj-drace, de melodie is niet zo pakkend.

Maar met al deze reacties ben ik beniewd hoe het nu gaat worden.

Comment

Ik heb zojuist alle 3 de nummers op soundcloud geluisterd, maar klopt het dat er bijna geen sub in de liedjes zit? ben het de HDJ 1000 aan het luisteren, waar op zich al meer bass in voor zou moeten komen, maar kan nou niet echt zeggen ( in vergelijking met andere house/trance platen ) dat er nou echt veel laag in zit.

Comment

@dj-drace
                      Jha, dat klopt de bass was heel zacht in de andere liedjes, heb aan m'n nieuwe song wat aanpassingen gedaan en nu hoor je de kick en de bass toch al beter ;)

Comment

Sorry voor dubbelpost:oops:
                        Is de melodie echt zo slecht pakkend? Want ik zelf vind hem wel redelijk klinken? Misschien moet ik de melodie dan veranderen? En weet iemand misschien nog een lekkere leadsynth? Zoiets wat klinkt als bij de mainlead bij Avicii ft. David Guetta - Sunshine, zo'n sound ongeveer?
                        Tnx ;)

Comment

Ej! :D
                          Ik heb even door je tracks gebladerd, En Be A Wolf vind ik echt kapot lekkere melodie hebben! :D
                          Mag ik vragen hoe oud je bent? Ben altijd nieuwsgierig hoe oud producers zijn :p

Comment

@martijntje27
                            Haha, dat mag jij vragen. Ik ben 14 jaartjes (13 november, 15) oud haha;)

Comment

Haha, Ben zelf ook 14 ;)

Comment

Working...
                              X