Announcement

Collapse
No announcement yet.

Midi controller voor Rebirth

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Midi controller voor Rebirth

Hoi,

Naast het draaien vind ik het ook leuk om af en toe zelf wat beats te maken. Echt als hobby en niet met het idee dat ik ook zelf echt tracks ga maken. Ik gebruik nu meestal Rebirth, lekker eenvoudig en voor mij goed genoeg. Het enige wat ik jammer vind is dat ik nu Rebirth alleen met de muis kan aansturen en ik zou dit graag via een controller doen. Op Youtube een aantal filmpjes gezien dat verschillende midi controlers te gebruiken zijn in Rebirth maar ik vraag me af of iemand op dit forum misschien een tip voor een goed device heeft? Het mooiste zou zijn om één controller te gebruiken die zowel de 909, 808 en 303's kan aansturen in Rebirth.

Groeten,
    Siemon

Die is er simpelweg niet. Ja technisch kun je elk midi device gebruiken en er op aansluiten, de mpd 32 van akai heeft een redelijk aantal knopjes en schuiven die je aan diverse functies kan toewijzen. Echter rebirth is een beetje aan het uitsterven, er wordt geen support op geleverd en is nietr eenvoudig te installeren onde Windows vista of 7.

De "beste" (of betere) optie is over te stappen naar Ableton. Van team 16 koop je de Classic boxes (dit is de vst plugin van de 303, 606, 808 en 909).

En als controller pak je dan deze:
    Zet twee top merken bij elkaar in een vergaderruimte en zie hier het resultaat. Een kwalitatief hoogwaardig product wat het produceren met Ableton nog veel makkelijker maakt dan het al was.

of het kleinere broertje:
    Akai Professional APC 20 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Dit is mijn insziens de beste keuze voor wat je wil. Moet inderdaad wel toegeven dat het een redelijke investering is maar dan heb je wel iets goeds in huis waar je nog heel lang plezier van zult hebben.

Comment

Mescalino, dank voor je antwoord. Het zal ongetwijfeld een mooie setup zijn maar het is wel iets boven mijn budget.

Comment

Working...
      X