ik wil ohmicide downloaden alleen geen idee heo ik hem er tussen me fl studio kan krijgen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Produce programma
Collapse
X
-
Huh? Kan je geen hardstyle kick vinden? Denk je dat die er zo in zitten dan? Dat moet je toch echt zelf maken hoor. Zeker het niveau waar hardstyle nu op zit, zal dat niet makkelijk zijn. Zeker als je al praat over Coone e.d. Die wil ja gaan naoden of zo?
Comment
-
Het maakt niet uit wat voor programma je gebruikt. Het gaat er om dat je een bepaald geluid pakt en dit dusdanig vervormt dat er een vervormde hardstyle kick ontstaat. Producers als Coone zullen hier vast hun truukjes voor hebben, maar met youtube tutorials moet je ook een eind komen. Als je 'how to make hardstyle kick' intikt moet je via Youtube of Google toch een heel eind komen. ;)
Comment
-
Ok dan.
De kick is wel het moeilijkste bij het produceren van hardstyle.
Ik heb een tijdje hardstyle geproduceerd, maar ben nu alleen nog bezig met trance. Ik gebruik overigens Ableton. Op zich maakt het niet uit welk programma je gebruikt, het gaat erom wat jij prettig vind werken. Zelf vind ik Fruity eeen onoverzichtelijk rommolig programma. Maar dat is dus smaak.
Voor de kicks gebruikte ik Microtonic, met daaroverheen Camelphat (filter). Hier maak je de karakter van de kick mee. Het wrauw geluid zeg maar, om het even makkelijk uit te leggen. Dan daaroverheen nog een subbass, met Junglist bijvoorbeeld. Deze twee geluiden kan je dan in toonhoogte veranderen, met de melodie mee. Verder gooi je er nog een punch overheen, het zogeheten tok geluid. Ik gebruikte daarvoor ook microtonic, of een jumpstyle kick sample en deze met eq beetje aanpassen.
Het is niet makkelijk, maar er staan genoeg tutorials op youtube.
Succes.
Comment
-
Heey,
Je moet een DAW kiezen die je het meest aanspreekt en waar je een goed gevoel overhebt.
Je hebt veel mensen die denken "oh ik heb cubase of logic pro nodig om dikke beats te bouwen" Nou dat is uiteindelijk zoals diversen mensen zeggen niet waar. .
Ik zelf heb voor cubase gekozen. Ik vind het echt een super fijn en makelijk progamma. Nu zullen veel mensen denken dat ik gek ben makkelijk cubase ??? Ik heb eigenlijk niet echt met andere DAW's gewerkt. daarnaast produceer ik ook samen met een maat, samen gebruiken we FL studio 9. Ook fl studio is een zeer goede DAW met velen leuke optisch. Als je gewoon veel gaat tweaken en eens wat dingen aanklikt ook al weet je niet wat dan kom je vanzelf overal achter! (afrojack gebruikt FL :) )
tutorials helpen maar het besten is om zelf te experimenteren van plaats elke parametens van iemand over te nemen in een YT video waar 9 van de 10 keer niets uitgelegd wordt. Daar leer je zelf ook niet veel van.
verder heb ik eigenlijk niet al te veel meer toe te voegen.
wat wel verstandig is, is om je DAW te KOPEN. Eigenlijk aleen al voor de update's extra shizzle en bug fixes...
groetjes,
Noijen
Comment
Comment