Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vragen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vragen

Hallo, ik heb me al voorgesteld in een ander onderwerp, maar ik ben Wouter Stap, 15 jaar en heb een aantal vragen.
    Aangezien de meeste van jullie hier al een tijdje zitten, hebben jullie waarschijnlijk flinke kennis opgebouwd voor mijn vragen :D.

Ik heb vandaag een forum gelezen van ene Patrick, die nu niet meer op dit forum is, maar die schreef een heel verhaal over MIDI. Nu is mijn vraag :

Wat is een Synthesizer ?
    -Hoe werkt het
    -Wat kan je ermee?
    -Voorbeelden?

Wat is een Plug-in ?

Hoor graag van jullie :)

Groetjes

Als je in de omgeving Arnhem woont is eventueel een paar uurtjes bij mij spenderen een optie.

Je kan natuurlijk hier wel gaan laten uitleggen wat een Synthesizer is. Ik ben van mening dat het zelf zien en direct horen wat er gebeurt veel meer effect geeft. Tel daarbij op dat je kan gebruik maken van de kennis van iemand. En het klinkt als een volwaardig alternatief...!

Comment

Even heel kort door de bocht:
      Wat is een Synthesizer ?
      Een klankendoos, al dan niet met toetsen. Bevat diverse klanken die je kan tweaken, zodat je een unieke sound kunt maken.
      -Hoe werkt het
      Door aan bepaalde knoppen te draaien of toetsen te gebruiken, kun je je eigen klanken ontwikkelen. Sommige producers kunnen hier uren mee bezig zijn om de klank te verkrijgen die ze willen.
      -Wat kan je ermee?
      Als je eenmaal de juiste klank hebt, kun je die verwerken in een van je eigen nummers die je kunt gaan maken. Maar dan zou ik nog wel een goede DAW (produceersoftware) nemen zoals Ableton, Cubase, FL Studio, Pro Tools, etc.

Wat is een Plug-in ?
      Een plug-in is een losstaand stukje software (kan een effectmodule zijn, een vervormingsmodule, een compressiemodule, een synthesizermodule, noem maar op), die je als het ware softwarematig inplugt in je produceersoftware. Zo kun je bepaalde klanken of audiosporen door een plug-in halen om een unieke sound te maken.

27 oktober is onze open dag, je zou dan eens langs kunnen komen in de showroom om wat synthesizers uit te proberen. Wat Firespace Recordings ook al aangeeft, er zelf even mee bezig zijn, geeft het beste idee.

Comment

Oké bedankt allebei, ik woon in Zeeland, Middelburg. Langskomen in Arnhem heeft dus niet echt veel zin haha, maar ik ga zeker weten langs bij Bax, is namelijk lekker dichtbij. Ik wil beginnen met producen, ik ben daarom al begonnen met FL Studio uitvogelen. Ik heb al 2 goede monitors, wat is daarna van belang ?

Als Midi-Keyboard had ik de : http://www.bax-shop.nl/midi-keyboard...t-details.html
        in gedachten. Niet echt duur en zo kan ik wel de basisdingen leren met een Midi-Keyboard & Software. Wat raden jullie mij verder nog aan, of hebben jullie op-of aanmerkingen ? Hoor graag van jullie !
        Kunnen jullie ook een link geven van een niet te dure Synthesizer hier op bax-shop ?

Groetjesss

Comment

Niemand ?

Comment

Waarom denk je op dit moment een synth nodig te hebben?

Comment

Ik raad voor de creatie van geluiden en melodie lijnen eerder een combinatie van een DAW + soft(ware)synth aan.

Toevallig heb ik nog een licensie voor Massive liggen. (zoek maar is op Massive VST)

Succes!

Comment

Nou Rick, ik heb 'm niet nodig, ik wil alleen uitvogelen wat het is d.m.v een link, zodat ik op YouTube kan kijken wat het precies is.
                Maar wat raden jullie me precies aan, ik heb al een DAW, wat is daarna handig ? Ik heb al hele goede monitors, dus is dan een Midi-Keyboard het handigst daarna, de "LPK25" ?

Groetjes

Comment

Een midi keyboard is voor het aansturen van je plugins zoals bijvoorbeeld een software synth.

een software synth wordt ook wel VSTi genoemd (Virtual Studio technology instrument)

Comment

Ik denk dat eerst maar eens je daw leren kennen wel handig is, dan kom je er vanzelf achter wat je nodig hebt. Als je niet snapt wat iets doet, heb je het ook niet nodig.

Comment

Ik ben al een tijdje aan 't uitvogelen hoe alles werkt. Maar ik ben niet zo heel goed met de muis, want betekent dat ik het makkelijker vind met hardware. Wat heb ik dan als 1e nodig, ik weet ondertussen wel hoe FL Studio en Reason werken, alleen niet met plugins en dergelijke. Is dan juist een Midi-Controller handig, of een Midi-Keyboard, of geen van beide en iets heeeel anders?

Comment

Leer eerst de plugins kennen, gaat meer dan PRIMA met de muis.
                        Een keyboard of controller voegt niks toe is alleen andere manier van invoer

Comment

Working...
                        X