Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fl Studio Cpu Load te hoog

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fl Studio Cpu Load te hoog

Hallo

Ben nu al aantal maandjes house music aan het produceren. Maar tijdens het produceren krijg ik rechts bovenin een cpuload die veelste hoog is, waardoor alles gaat kraken, en vasthangen in fruity loops zelf.

Dan krijg ik onder de cpu-load een rode lijn te staan, en op deze manier kan ik dus niet echt muziek masteren, en goede melodien en synths maken

Hier een foto ervan :

Ik zou graag verder produceren in Fl studio
    afbeelding1

Hier zijn mijn laptops specificaties :
    afbeelding2

Ik weet dat ik waarschijnlijk fl studio niet helemaal goed kan laten, draaien, maar hoe beter.
    Ik gebruik al asio4all, op 48000hz, buffer 416ms

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Alvast heel erg bedankt

martijn
    Last edited by Rick; Wednesday-17-10-2012, 07:28.

Misschien eens wat op de achtergrond draaiende programma's sluiten?

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
      Misschien eens wat op de achtergrond draaiende programma's sluiten?
      als ik taakbeheer start, dan staat bij toepassingen alleen skype en fl studio en msn ?

Comment

En laat skype en MSN nou net behoorlijk zwaar vretende CPU programmas zijn.

Overigens om je CPU load te verminderen:

Options --> audio settings --> sleep je buffer rate is naar rechts. Daar onder staat de term: 'underruns'. Als je de buffer rate helemaal naar rechts hebt staan en nog steeds underruns hebt... is een externe geluidskaart echt een must!

Succes!

Comment

Originally posted by Firespace Recordings View Post
          En laat skype en MSN nou net behoorlijk zwaar vretende CPU programmas zijn.

Overigens om je CPU load te verminderen:

Options --> audio settings --> sleep je buffer rate is naar rechts. Daar onder staat de term: 'underruns'. Als je de buffer rate helemaal naar rechts hebt staan en nog steeds underruns hebt... is een externe geluidskaart echt een must!

Succes!
          Buffer rate, is zelfde als buffer length ? ( Dus onderstaand buffer size helemaal naar rechts ? )
          afbeelding3
          Last edited by Rick; Wednesday-17-10-2012, 07:28.

Comment

Ik raad je af om asio for all te gebruiken.

En ja, buffer length is hetzelfde als buffer rate in dit geval voor FL Studio

Comment

Afbeeldingen even naar links veranderd, waren erg groot.

Comment

Ik raad je af om asio for all te gebruiken.

En ja, buffer length is hetzelfde als buffer rate in dit geval voor FL Studio
                gewoon primair geluidsstuurprogramma ofzo ?

Comment

Primair geluidsstuurprogramma is je eigen interne geluidskaart. Die zou ik in eerste instantie gebruiken. Mocht dat gaan kraken/vervormen. Dan is een externe geluidskaart de enige oplossing. (Of een veel en veel betere interne geluidskaart... die zijn ook te koop op Bax)

Comment

Primair geluidsstuurprogramma is je eigen interne geluidskaart. Die zou ik in eerste instantie gebruiken. Mocht dat gaan kraken/vervormen. Dan is een externe geluidskaart de enige oplossing. (Of een veel en veel betere interne geluidskaart... die zijn ook te koop op Bax)
                    Ok maar is dit probleem dus vanwege de geluidskaart, en niet vanwege de CPU ?
                    En welke geluidskaart zou geschikt zijn ?

Comment

Probeer eerst is zonder al die programma's open te hebben staan aan de slag te gaan. Waarschijnlijk is dan het probleem verholpen. Het kan ook zijn dat er allerlei processen ook nog is op de achtergrond staan te draaien. Want soms als je een programma hebt afgesloten staat die nog steeds te draaien op de achtergrond. Wat je ook kan doen is broncontrole. (start, alle programma's, bureau accesoires, systeemwerkset) daar kan je zien hoe zwaar je pc gebruikt wordt om de programma's te laten draaien.

Comment

Originally posted by Mr. Mike View Post
                        Probeer eerst is zonder al die programma's open te hebben staan aan de slag te gaan. Waarschijnlijk is dan het probleem verholpen. Het kan ook zijn dat er allerlei processen ook nog is op de achtergrond staan te draaien. Want soms als je een programma hebt afgesloten staat die nog steeds te draaien op de achtergrond. Wat je ook kan doen is broncontrole. (start, alle programma's, bureau accesoires, systeemwerkset) daar kan je zien hoe zwaar je pc gebruikt wordt om de programma's te laten draaien.
                        Ik heb pc opnieuwe opgestart, project erin geladen, en hij blijft gewoon constant compleet vasthangen

Instellingen :

Ik wil weer heel graag gaan produceren, maar op deze manier is dat onmogelijk. Ik heb gekeken bij taakbeheer, maar enige programma die opstond was fl studio. En bij underruns kreeg ik soms 400-500 te staan.

hoe te verhelpen ? Niet al te dure oplossing

Comment

Originally posted by djhousetree View Post
                          Ok maar is dit probleem dus vanwege de geluidskaart, en niet vanwege de CPU ?
                          En welke geluidskaart zou geschikt zijn ?
                          Je interne geluidskaart gebruikt de CPU van je PC om data (lees: geluidsignalen) te berekenen en te verwerken.

Voor een componeer PC zijn de 2 belangrijkste componenten je CPU en RAM. Je CPU zal vaak het als eerste gaan haperen dat die niet krachtig genoeg is. En dan kan je interne geluidskaart dus niet alle data doorsturen naar je speakers hetgeen het kraken/haperen noem het maar op geeft.

Makkelijkste oplossing (als je geen PC bouwer bent). Een externe geluidskaart. USB kabeltje in je pc doen, drivers installeren en hij werkt!

Goedkoopste acceptabele (home studio) kwaliteit = Lexicon Alpha
                          Wat duurder segment, kijk dan is rond voor Tascam.

Indien je een PC bouwer bent, is een interne geluidskaart een alternatief voor de externe, zijn wel prijziger dan extern (kleiner = duurder) + ik heb daar minder kennis van welke merken o.i.d. goed zijn.

Succes!

Edit: Voorlopig componeer dan op Asio for All, en schaf zo snel mogelijk een externe (of interne?) geluidskaart aan!
                          Last edited by Firespace Recordings; Wednesday-17-10-2012, 19:35. Reason: Reactie op je post voor die van mij...

Comment

Je interne geluidskaart gebruikt de CPU van je PC om data (lees: geluidsignalen) te berekenen en te verwerken.

Voor een componeer PC zijn de 2 belangrijkste componenten je CPU en RAM. Je CPU zal vaak het als eerste gaan haperen dat die niet krachtig genoeg is. En dan kan je interne geluidskaart dus niet alle data doorsturen naar je speakers hetgeen het kraken/haperen noem het maar op geeft.

Makkelijkste oplossing (als je geen PC bouwer bent). Een externe geluidskaart. USB kabeltje in je pc doen, drivers installeren en hij werkt!

Goedkoopste acceptabele (home studio) kwaliteit = Lexicon Alpha
                            Wat duurder segment, kijk dan is rond voor Tascam.

Indien je een PC bouwer bent, is een interne geluidskaart een alternatief voor de externe, zijn wel prijziger dan extern (kleiner = duurder) + ik heb daar minder kennis van welke merken o.i.d. goed zijn.

Succes!

Edit: Voorlopig componeer dan op Asio for All, en schaf zo snel mogelijk een externe (of interne?) geluidskaart aan!
                            ja zal ik proberen te doen!

maar u bedoelt deze dus :
                            Deze Alpha Desktop Recording Studio mag u echt niet missen in uw studio! Breng uw studio naar een hoger niveau met deze USB gevoede audio interface, of bouw uw computer om tot een volwaardige studio!

En hierdoor voorkom ik alle haperingen, of wat zal er dan gebeuren

Alvast heel erg bedankt!

Comment

Die link bedoel ik inderdaad.

En je hoeft geen 'u' te zeggen. Oké ;)?

Je sluit met je USB kabel de Lexicon aan op je PC en er gaan 2 kabels (Jack naar XLR) naar je Studio monitoren.

En dan heb je als het goed is weinig tot geen last van haperingen. (Of alleen bij echte massive projecten die ik zelfs nog niet voor elkaar krijg haha!, Ik bezit de Omega en die kan eigenlijk hetzelfde alleen heeft meet aansluit opties.)

Succes!

Comment

Working...
                              X