Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fl Studio Cpu Load te hoog

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Firespace Recordings View Post
    Die link bedoel ik inderdaad.

En je hoeft geen 'u' te zeggen. Oké ;)?

Je sluit met je USB kabel de Lexicon aan op je PC en er gaan 2 kabels (Jack naar XLR) naar je Studio monitoren.

En dan heb je als het goed is weinig tot geen last van haperingen. (Of alleen bij echte massive projecten die ik zelfs nog niet voor elkaar krijg haha!, Ik bezit de Omega en die kan eigenlijk hetzelfde alleen heeft meet aansluit opties.)

Succes!
    Hoe bedoel je studio monitoren, ik heb alleen een laptop, ja ik heb alleen zon projecten zoals je op de eerste pagina ziet.

enige wat ik gebruik is laptop, en soms een midi keyboard

Comment

http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...producten.html

Dit zijn bijvoorbeeld studio monitoren. Die geven een zeer heldere weergave op je geluid.

Hoe groot je budget is weet ik niet, maar als het je lukt om een setje van de link ook kan aanschaffen ga je er echt met sprongen op vooruit!

Wel is beluisteren wat je fijn vindt klinken een aanrader... oftewel een dagje Bax doen is echt geen slecht idee ;)...

Comment

http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...producten.html

Dit zijn bijvoorbeeld studio monitoren. Die geven een zeer heldere weergave op je geluid.

Hoe groot je budget is weet ik niet, maar als het je lukt om een setje van de link ook kan aanschaffen ga je er echt met sprongen op vooruit!

Wel is beluisteren wat je fijn vindt klinken een aanrader... oftewel een dagje Bax doen is echt geen slecht idee ;)...
        Eigenlijk geen budget. ga nu beginnen met op feestjes draaien, en ben nu student op studentenkamer. geld voor de externe geluidskaart kan ik misschien ophoesten, maar zon studio monitor niet. Maar kan ik ook gewoon produceren met een koptelefoon met die externe geluidskaart ?

Comment

Originally posted by djhousetree View Post
          Eigenlijk geen budget. ga nu beginnen met op feestjes draaien, en ben nu student op studentenkamer. geld voor de externe geluidskaart kan ik misschien ophoesten, maar zon studio monitor niet. Maar kan ik ook gewoon produceren met een koptelefoon met die externe geluidskaart ?
          Dat kan zeker... in prikken, volume open draaien en genieten maar...

Comment

Dat kan zeker... in prikken, volume open draaien en genieten maar...
            Ok ik zal hem zo snel mogelijk kopen, want al die ideeen die ik heb, moeten er natuurlijk uit. Waar werk jij trouwens mee ?

Comment

Zie PM DJHousetree

Comment

Ja maar dan nog...Een externe usb kaart zit aan een usbpoort welke op een gedeelde usb hub zit. Dus kijk even in je specs van je pc, welke usb-poort de meeste bandbreedte heeft . Je processor is gewoon standaard goed. Je ziet veel oudere voorbij vliegen van 5 jaar oud. Check je services eens welke er onnodig draaien en ik zou voor de interne kaart gaan...... Voor 150 heb je iets normaals. En bij het produceren zou ik nooit een interne kaart gebruiken..... Die zijn daar niet voor gemaakt. Alleen hoe kun je een dedicated videokaart hebben(m-versie van mobile) in een desktop... Je zal wel een laptop hebben, dus wordt het automatisch een externe kaart. Neem er 1 met een externe voeding, want het is leuk allemaal om je stroom uit je 2.0usb te halen,maar zeker voor je laptop is dat een redelijk grote belasting qua stroom. Ik merk dan al bij een komplete audio 6..
                500ma is gewoon te weinig. En als je dan je mpd26 en axiom pro ook aansluit
                Kan een standaardmoederboard, welke je onmgetwijfeld hebt bij een i5 met een niet al te dure onboard usb-controller het niet aan. Er hoort ook standaard een adapter bij te zitten,aangezien je hem nodig hebt als je een 2e midi apparaat via de midioutputs van bij de axiom aan gaat sturen. Erg raar dat tegenwoordig een adapter een optie is terwijl die noodzakelijk kan zijn bij het normaal laten functioneren van je midi-apparatuur... Beetje naaierij.
                Maar laat gewoon even iemand naar je instellingen kijken van je computer(spaarstanden e.d.)en onnodige taken/services(autoupdate bij veel programma's bijvoorbeeld op manual zetten enz.) Aan je processor ligt het niet.....en ik heb het even getest met reasen 5 actief, traktor pro actief en fl actief(allemaal tegelijk streamen qua audio) en zit wel aan de 4 gig geheugenverbruik, maar processor doet praktisch niets. 4 %,dusgeheugen eten ze wel... Is wel een watergeoelde desktop op 5gig, met 16gig geheugen,maar de processor krijgt iig niet erg veel te doen. Tegenwoordig hoor je met 8gig makkelijk alles te kunnen doen(firefox eet ook aardig en bittorrent start vaak auto op...ook veel geheugen), dus ik zou er ook een bankje bijgooien...naja dat zullen er 2 van 4 zijn in een laptop......gewoon valueram...kost echt niets meer.suc6

Comment

Ik vind het nogal makkelijk gezegd dat het niet aan de cpu ligt. Dat hangt namelijk heel erg af van het soort gebruik. Als je veel zware softsynths heb die lekker gelayered zijn, dan heb je wel wat cpu kracht nodig.
                  Sterker, ik draai een quad core 2,6 ivy bridge. En het kost niet veel moeite om boven de 60/70% cpu te komen.

Comment

Working...
                  X