Announcement

Collapse
No announcement yet.

Korte vraag Ableton

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Korte vraag Ableton

Hallo,
    Ik ben dus sinds een paar maanden bezig met Ableton, en er komen al heel wat aardige stukjes uit, maar nu wil ik voor de Drums een Ride reversen. Alleen kom ik hier niet uit. Ik gebruik enkel MIDI files, zodat ik elk moment nog alles kan veranderen. Dus heeft iemand hier wat gevonden om een MIDI file te reversen? Ik heb op google/youtube wel gezocht, maar kwam toen alleen maar het reversen van een loop tegen, en niet het geluidje zelf (dus bijv. Normaal 1e tel een C 2e tel een B 3e tel een A en 4e tel een G, maar dan de 1e tel een G, de 2e tel een B etc.)

Midi triggert alleen maar heeft niks met geluid van doen, reversen kan alleen met audio

Comment

Syntheziers in Ableton worden met het woordje MIDI aangeduid.
      Vanwege het feit dat je 2 soorten sporen hebt, het ene heet dan Audio, kan je samples inladen (die al vooraf zijn gemaakt, je kan dus alleen maar effecten toevoegen), het andere heet MIDI, en daar kan je dus een synth inladen.
      Voorlopig gebruik ik nog de synthesizer van Ableton, kan erg leuke dingen.
      Raphie, ik vraag me af, werk je met Ableton?

Comment

Nee werk met cubase, maar midi bestaat al sinds jaar en dag en is gewoon een protocol met cc en nrpn parameters. Wat wel kan is de vst naar audio renderen en deze dan reversen.

Comment

Kijk, ik snap de verwarring, maar in Ableton is MIDI toch heel iets anders :mrGreen:
          (MIDI heeft in Ableton eigenlijk een betekenis erbij gekregen t.o.v. andere software).
          Maar goed, naar Audio renderen is eigenlijk de laatste optie, want dan kan ik namelijk niks meer aan m'n Ride veranderen, behalve effecten, zou ik het later toch nog wat anders willen horen.

Comment

Midi is een protocol de rest is gewoon daw software... Functionaliteit van je daw of vst....

Comment

Dat was de vraag niet!
              Dat het in Ableton een MIDI file heet, kan ik ook niks aan doen, en vind ik zelf geen probleem. Het had net zo goed drol kunnen heten, zolang ik maar weet wat het betekent.
              Ik heb dus een synth in Ableton, daarvan wil ik het geluid reversen. Hoe doe ik dat?
              Kan je deze vraag wel beantwoorden, zo ja, doe dat, zo nee, zeg niks.

Comment

Zeg, ff dimmen, je beheerst je daw niet maar geeft wel cursussen?
                Als je al niet begrijpt wat midi doet en wat de mogelijkheden zijn van een midi class track in een daw (t.o.v. Een audioclass track) dan heb je nog een hoop te leren.
                als je dit wel weet dan weet je ook wat de mogelijkheden zijn
                neem zelf eerst eens een cursus? Je valt met deze vraag qua vaardigheden natuurlijk wel keihard door de mand.

Comment

Hoezo cursussen? Waar heb je dat nou weer vandaan...
                  Verder, ja, ik heb nog een hoop te leren. Ik ben ook nog maar een jaartje bezig met produceren en een paar maanden daarvan met Ableton. En daarom stel ik ook vragen. Dat wij bij midi allebei aan iets anders denken, maakt voor nu niet zo veel uit.
                  En blijkbaar heb jij ook geen idee hoe je een synth geluid moet reversen zonder de synth te verliezen. Anders zou je dat wel hebben verteld.

Comment

Alsjeblieft zeg, ik geef je aan wat er mogelijk is, geef je zelfs de oplossing, geef aan dat je het niet binnen het midi protocol moet zoeken.
                    Laatste poging, op z'n dummies:
                    Reversen kan ALLEEN met audio (of sampler met reverse functie). De oplossing voor jouw probleem was hierboven al gegeven

Comment

Ik denk dat dit topic maar op slot moet als men niet op een normale manier met elkaar om kan gaan.. zie dit als een waarschuwing. Voor beide kanten.

Comment

Ik werk NIET met ableton!

Zo dat het hier vast voorop staat dat ik dat niet heb!

Ik werk wel met een sonar van cakewalk ( ooit een le versie gehad en geupgrade )
                        Als ook met een adobe audition 3.0
                        De laatste heb ik eigenlijk mee leren werken bij de lokale radio. Hier bewerkte we heel onze uitzendingen mee en haalde er hier fouten mee uit en paste wat dingen aan. Ook maakte we hiermee al onze eigen jingels. Van dance, house programering tot een uur klassieke muziek programering. Echt alles werd gemaakt adobe audition.

Hierin is het ook niet mogelijk om een MIDI file te reversen. Een midi is een signaal. Een opdracht wat het programma moet doen. Niets meer niet minder.

Dus gewoon een comando voor een bepaalde noot aanslaan of een volume zachter of harder ( voorbeelden ).

Als je dit comando mee gaat reverse dan kan je dus heel rare effecten krijgen.

Ik kan in deze programma's ook alleen me audio file reversen. Niet de midi file die iets getriggerd heeft.

Ik ga ook niet zeggen dat het niet zo is. Dat het niet mogelijk is in een abelton. Maar het lijkt me heel erg sterk dat zoon bedrijf zoon firma en ontikkelaar een wereld standaard als midi gaat aanpassen. Midi is een erg belangrijke term in onze audio en produceer wereld. Beetje erg gevaarlijk

Comment

Ableton heeft een eigen synthesizer.
                          Met die synth kan je natuurlijk elk geluid maken, zolang je weet hoe dat moet.
                          Ik heb in mijn synth een ride. Die ride die ik heb die wil ik dus reversen. En ik kan nu wel bedenken waarom het een MIDI spoor heet.
                          In Ableton heb je dus Audio sporen en MIDI sporen.
                          In Audio sporen laad je samples. Kan je effecten aan toevoegen, that's it.
                          Je kan dan een lijst aan samples in zo'n spoor zetten, maar je kan geen noten spelen!
                          Dit kan wel met een MIDI spoor. Alleen nu kan je ook zeggen van ja, dit zijn drums, dus wil ik geen noten spelen, maar wil ik op de plek van noot C mijn Kick hebben, op de plek van noot B een Hi-hat etc. (daar heb je dan een drumrack voor).
                          Dus ik denk dat ze het daarom MIDI noemen. Je zegt, op dit moment moet je een bepaald geluid afspelen, dat geluid is gemaakt in de synthesizer. Maar wat het mooie dan is, is dat je dat geluid dan elk moment nog kan veranderen, de synth is er namelijk nog steeds. En als je het geluid van een synth gaat renderen, dan is de synth weg, en heb je een stukje audio. Dat kan je reversen.
                          Mijn vraag is dus een lastige, en zullen denk ik alleen mensen die verstand hebben van Ableton kunnen beantwoorden.
                          Dus, de eerste die er mee werkt, en die zegt dat het gewoon niet mogelijk is, die geloof ik ;)

Comment

Ik ken ableton inside out, maar werk er niet mee en nee het kan nog steeds niet.
                            Je kan een VSTi niet reversen op een pianoroll
                            Voor de laatste keer, je moet het eerst renderen naar audio en daarna kan de de audioclip reversen.

Comment

Het ligt er aan hoe jij die ride gemaakt hebt en in welke synth, want dat staat bijvoorbeeld nergens(bijvoorbeeld sampler,simpler,analog,operator of een vsti)

Want zelfs in sampler kun je nog diverse filters loslaten op je stukje audio(sample)

Maar ff ter bevestiging......een geluid uit een synth reversen kan alleen door het als een sample op te slaan en dan te reversen

Comment

Working...
                              X