Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feedback op track

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Feedback op track

Hoi.

Ik ben 6 maanden geleden begonnen met producen en ik heb laatst echt een track afgemaakt en ik zou graag wat feedback erop willen om te horen wat beter kan en op welk niveau ik zit qua producen.

Hier is de track: http://soundcloud.com/nikniessen/nik-dutch-blend

Alvast bedankt.

Ondanks dat er een ander topic hiervoor bedoeld is, wil ik wel even reageren.

allereerst vind ik dat je op een heel behoorlijk niveau zit als je 6 maanden geleden ben begonnen. Dus goed bezig!
    Verder vind ik het nummer zelf een beetje rommelig en ik vind de synths niet mooi. (misschien is dat smaak) Verder zou ik veel meer gaan spelen met EQ's. En dan niet de EQ op je master, maar op ieder kanaal. Je kan met je EQ een geluid van een vst synth veel mooier maken. Ook kan je het geluid daarmee wat unieker maken.

Ook heb ik het idee dat je de limiter op je master helemaal voluit heb gedaan om je volume te boosten. Maar dit is niet echt de manier om een hoog volume te behalen. Dus ik zal dat achterwege laten als ik jou was.

edit: Misschien dat ik het rommelig vind omdat je veel geluiden onder dezelfde frequenties heb zitten. Ook dat is een kwestie van equalizen.
    Last edited by LesterSuvon; Monday-05-11-2012, 18:56. Reason: toevoeging

Comment

Toch kan ik wel horen dat dit met fruity loops is gemaakt. Of zit ik gewoon fout?

Ik vind de intro inderdaad rommelig, terwijl hij vanaf 1.24 tot 2:14 prima te luisteren is. Zeker niet slecht voor een eerste track!

Comment

Ik vind het niet zo goed, mixtechnisch niet, maar ook de muziekstijl is zoooooooo uitgekauwd, Blijft natuurlijk persoonlijk, maar het lijkt wel of iedereen tegenwoordig met dezelfde template en sylenth presets werkt. Soundcloud staat er vol mee. 6mnd zegt me niet zo veel, niemand neemt voorschot op potentieel, je wordt gewoon beoordeeld op resultaat.

Comment

Originally posted by LesterSuvon View Post
          Ondanks dat er een ander topic hiervoor bedoeld is, wil ik wel even reageren.

allereerst vind ik dat je op een heel behoorlijk niveau zit als je 6 maanden geleden ben begonnen. Dus goed bezig!
          Verder vind ik het nummer zelf een beetje rommelig en ik vind de synths niet mooi. (misschien is dat smaak) Verder zou ik veel meer gaan spelen met EQ's. En dan niet de EQ op je master, maar op ieder kanaal. Je kan met je EQ een geluid van een vst synth veel mooier maken. Ook kan je het geluid daarmee wat unieker maken.

Ook heb ik het idee dat je de limiter op je master helemaal voluit heb gedaan om je volume te boosten. Maar dit is niet echt de manier om een hoog volume te behalen. Dus ik zal dat achterwege laten als ik jou was.

edit: Misschien dat ik het rommelig vind omdat je veel geluiden onder dezelfde frequenties heb zitten. Ook dat is een kwestie van equalizen.
          Oh sorry wist ik niet maar toch bedankt!

Ja ik heb nog een beetje moeite met de EQ's maar ik zal er aan gaan werken.

Dit klopt ja , ik heb hem op 2dB gezet, kan ik beter niet meer doen.

En zo heb ik er nog nooit over gedacht! Bedankt ik ga er aan werken!

Comment

Originally posted by NameNotAvailable View Post
            Toch kan ik wel horen dat dit met fruity loops is gemaakt. Of zit ik gewoon fout?

Ik vind de intro inderdaad rommelig, terwijl hij vanaf 1.24 tot 2:14 prima te luisteren is. Zeker niet slecht voor een eerste track!
            Nee het is inderdaad met Fruity Loops gemaakt, is dat zo goed te horen? Haha

Oke dat zal ik veranderen! Bedankt! :)

Comment

Originally posted by Raphie View Post
              Ik vind het niet zo goed, mixtechnisch niet, maar ook de muziekstijl is zoooooooo uitgekauwd, Blijft natuurlijk persoonlijk, maar het lijkt wel of iedereen tegenwoordig met dezelfde template en sylenth presets werkt. Soundcloud staat er vol mee. 6mnd zegt me niet zo veel, niemand neemt voorschot op potentieel, je wordt gewoon beoordeeld op resultaat.
              Eigenlijk gaat het om wat ik kan verbeteren, ik weet dat dit nog niet super is maar ik vond het wel een leuke track voor de eerste keer.

Tja dat krijg je helaas als heel veel mensen Sylenth1 gebruiken.:l
              Zelf heb ik hier vooral Asynth in gebruikt.

Comment

Maak je eigen geluid. Gebruik een synth met lekker veel opties, zoals de Massive synth van Native Instruments, en dan ga gewoon aan wat knoppen draaien. Wat gebeurt er? Vind ik dit leuk klinken? Wanner maakt deze knop het leuk en wanneer wordt het lelijk? En ga zo maar door. Zelf ontdekken wat wat doet, dan vergeet je het nooit meer. Of je moet wel heel vergeetachtig zijn.

Comment

Originally posted by DjNik View Post
                  Nee het is inderdaad met Fruity Loops gemaakt, is dat zo goed te horen? Haha

Oke dat zal ik veranderen! Bedankt! :)
                  Misschien dat het wel te horen is, maar daar zal ik me niet zo aan storen. Het is namelijk niet zo dat een technisch goede track onmogelijk te maken is met FL. Het kost misschien meer tijd en moeite, maar na 6 maanden lijkt het me niet dat je al commerciële doelstellingen heb.

Daarentegen, het proberen van demo's van andere DAW's is geen straf natuurlijk. :D

Comment

maak je stille stukjes rustiger en zorg voor een goede opbouw en dan knalt de chorus nog harder

Comment

gemaakt met fruity loops? (dat is toch fl studio 10)
                      waar kun je dat downloaden
                      of moet je dat kopen?
                      en hoe duur is dat dan?
                      heb er o.o verstand van maar iemand zei dat ik dat echt moest aanschaven

Comment

Originally posted by urjenn View Post
                        maak je stille stukjes rustiger en zorg voor een goede opbouw en dan knalt de chorus nog harder
                        Bedankt voor de tip!:D

Comment

Working...
                        X