Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips/advies covers...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips/advies covers...

Hallo allemaal,

Ik ben al weer twee jaar geleden begonnen met het opnemen van covers. Ik doe het niet elke dag, maar gewoon af en toe als ik er zinin heb. Nu deel ik mijn covers bijna nooit, en ik vond het maar eens tijd worden om te kijken of andere mensen advies/tips kunnen geven op mijn covers.

Alle covers zijn door mij gespeeld (alle instrumenten) en gemixt, tenzij anders vermeld. De vocals zijn allemaal acapella's van internet.

De covers staan allemaal door elkaar, maar dit is de volgorde van nieuw naar oud:

- All i want for christmas - Cover / Live jam (deze is echt verschrikkelijk, maar wat wil je ook, om twee uur 's avonds na een kerstdiner ;) )
    - Yiruma - River Flows in You
    - She will be loved - Maroon 5
    - Jellicle song for jellicle cats
    - Piano man - Billy Joel (Ft. Niek de Boer @ Drumkit)
    - Media - Jingle (school assignment)
    - Live session Chi-Si Ho
    - Here without you - Cover - instrumental!
    - Grenade - Bruno Mars

Ik hoop dat jullie kommentaar willen geven over hoe je ze vind, en of er nog iets beter kan! :D Alles is hier te vinden: https://soundcloud.com/larsjuuhhh
    Last edited by larsholm; Wednesday-16-01-2013, 22:13.

Hey Larsholm,
    Ik wil beginnen met 'geweldig gedaan'.
    Leuk dat je zelf je muziek maakt en de uitdaging aangaat om dat goed te mixen.
    Je wou graag commentaar dus hier komt wat. :p
    Ik heb (tot nu toe) alleen even naar "She will be loved" geluistert.
    Goed gespeelt. Ik vindt alleen het geluid van de snare niet lekker in deze mix.
    (Probleem altijd met covers is dat je ze vergelijkt met de orginele) :)
    Ook mis ik diepte (stereo) en dan met name in de gitaren. De backing (zal de acapella zijn) heeft het wel.
    Vergelijk hem zelf maar eens met de orginele.
    Als de geluiden kloppen komt de balans (wat nu ook wel eens verkeerd klinkt) wel goed.
    Goed bezig!
    Last edited by BT-Studio; Thursday-17-01-2013, 10:16.

Comment

Bedankt voor het commentaar! Wat bedoel je precies met "Als de geluiden kloppen"? En wat vind je vervelend aan de snare?

Comment

Ten eerste smaken verschillen en er is geen goed of fout. :)

Het geluid van de snare is te elektronisch naar mijn smaak.
        Met "geluiden kloppen" bedoel ik (tja probeer eens geluiden te omschrijven) dat als iets door zijn geluid karakter (schel of iets dergelijks) al aanwezig is en niet "klopt met de rest" het balanceren van de onderlinge volume moeilijk wordt. Ze zijn (ook al staan ze zacht) door hun sound al aanwezig.
        Pfff. weet niet of het zo duidelijker wordt. :p
        Mooi is wel dat het covers zijn dus je kunt ze ook kwa geluid vergelijken met de orginele.
        (En daar een boel van leren.)
        Maar nogmaals, er is geen goed of fout.

Comment

Aaah, op die manier. Ik denk dat ik het snap! Dankje ;)

Iemand anders nog Commentaar? Alles is meer dan welkom! :D

Comment

Ik ben ook van mening dat je covers nogal "plat" klinken.
            De drums b.v. lijken voor mij alsof ze compleet platgecompressed zijn.

Ook de piano in b.v. She Will Be Loved doet voor mij aan als een collectie "goedkope" midi geluidjes...

Misschien kun je eens proberen om échte instrumenten (piano, drum, gitaar...) op te nemen en van daaruit te vertrekken?

Probeer ook eens wat te spelen met enkele subtiele reverbjes en galmpjes, dat kan leuke effecten opleveren op b.v. een piano of een gitaar.
            Last edited by StijnS; Sunday-27-01-2013, 16:28.

Comment

Sommige covers klinken inderdaad wat plat, dat vind ik ook. Het lijkt me inderdaad een goed idee om een beetje met echotjes en galmpjes te spelen.

Over de piano ben ik het zeker met je eens, dit komt van een vrij oud keyboard (casio CTK-591) dat zn beste tijd gehad heeft. De drums komen van een (toendertijd) niet goedkope elektrische kit (HXM HD-010). Alleen zit daar geen compressie op, dus ik snap niet helemaal waarom dat zo klinkt...

Voor de rest is alles op echte instrumenten gespeeld. (Elektrische bas, elektrische gitaar, en twee akoestische gitaren).

En waar hoor jij trouwens een piano in "She will be loved"? In dat nummer zitten alleen maar (echte) elektrische gitaren, een (echte) basgitaar en een elektronisch drumkit. ;)

Bedankt voor de tips!
              Last edited by larsholm; Sunday-27-01-2013, 20:24.

Comment

Mja, ik meende een soort piano-achtig ding te herkennen in het nummer, nu je het zegt, het zou ook een gitaar kunnen zijn...

Kun je dat keyboard van je via MIDI op de computer aansluiten? Er bestaan veel programma's die dan voor je de geluiden opwekken, en daar zitten er bij die best leuk klinken :-)

Comment

Ja hij kan met midi aan de pc, moet ik dan alleen nog even een kabeltje voor halen. Het kan trouwens ook aan de preset van het keyboard liggen. Hij stond tijdens het opnemen op "stereo piano", deze klinkt erg plat nep en houterig. Echter ben ik er laatst achtergekomen dat er ook een grand piano op zit. Deze klinkt al een stuk beter! Dat midi-verhaal ga ik ook nog eens overwegen. :)

Comment

Working...
                  X