Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dance/House/Dubstep produceren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Firespace en ik zijn het inderdaad met elkaar eens. :)
    En natuurlijk maakt goed spul een wereld van een verschil. (Al wordt er naar mijn mening teveel kredit aan de spullen gegeven :))
    Precies wat je zegt LesterSuvon "Maar iemand die goed is, heeft wel degelijk baat bij dit soort spul." maar dit soort 'spul' maakt je niet goed. :)
    Aan de ander kant, als je geld zat hebt ga je gang. Aan de spullen kan het dan niet liggen.

Comment

dat is dus precies wat ik probeerde duidelijk te maken

ik kreeg sterk de indruk dat de topic starter "nieuw"is in het produceren aangezien hij ook aangeeft een pianoles online te willen volgen

heb je dan een externe geluidskaart en monitors nodig? mijn mening......NEE
      want mischien komt hij er na zijn lessen en stoeien in de DAW's achter dat hij toch liever wil gaan DJen omdat het allemaal niet lukt.

Ik zie vaak topicstarters van jonge leeftijd een topic aanmaken wat ze nodig hebben voor produceren van dancemuziek. Nou wil ik niet direct iedereen over 1 kam scheren maar krijg vaak het idee dat er te makkelijk over produceren gedacht word.

mensen horen een track en denken: "Dat wil ik ook kunnen"

en dan lijkt het mij onnodig er veel geld in te stoppen .

maar deze topicstarter pakt het goed aan en is bereid te investeren in ook basislessen toetsen spelen.

mischien verduidelijkt onderstaand plaatje mijn gedachtegang

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
        Precies, Iedereen verstaat iets anders onder "producen". :)
        Maar met die pakket (vanuitgaand dat hij een computer met speakers heeft) kan hij muziek "produceren". Laat hem daar maar mee beginnen.
        Die midi keyboard is eventueel later (als hij er mee door wil gaan en serieus gaat investeren) altijd handig.
        juist

en in dit geval wil de topicstarter ook investeren in het leren toetsen te spelen dus is een keyboard en pre

Comment

FL-studio is bezig met downloaden

is de Kingston ValueRAM 8 GB SODIMM DDR3-1600 geschikt als geluidskaart?
          verder zag ik in een van de reviews dat je 1GB Videokaart nodig had, welke is daarvoor geschikt?
          verder vond ik het fijn om te horen dat jullie me serieus helpen en het ook een goed idee vonden om te investeren in een piano cursus en niet dachten van: O daar heb je nr. 662 die vraagt om spullen en advies om te beginnen met produceren, Bedankt!

Comment

Een beetje pianoles is geen overbodige luxe voor een hobby als producer. Niet zozeer voor het leren spelen op de toetsen, maar vooral ook voor het begrijpen van hoe muziek in elkaar steekt.

Ik was een tijdje terug bij een vriend van mij. Hij kan al heel redelijk produceren, van mooie synthgeluiden maken tot een nummer opbouwen. Maar hij tekent zomaar wat akkoorden. Hij tekent maar wat! Nooit gehoord van een key of noem maar iets. Tjah, dan vraag ik mij af, waar ben je nou mee bezig?

Dat Kingston product dat je opnoemt is GEEN geluidskaart. Dat is ramgeheugen. Als je al echt naar een geluidskaart gaat kijken, dan zou ik kiezen voor een externe geluidskaart. Overigens kan je uiteraard gewoon beginnen met de standaard geluidskaart van de computer.

Een videokaart lijkt me alles behalve nodig. Als je over een flinke tijd goed bent geworden en gaat kijken naar uitgebreide grafische analyzer's, ja dan heb je misschien wel wat kracht nodig.

Comment

En welke geluidskaart is dan wel geschikt?
              Deze?: http://www.bax-shop.nl/usb-geluidska...t-details.html
              Of is er een goedkopere maar (even) goede?

Comment

Originally posted by LesterSuvon View Post
                Ik was een tijdje terug bij een vriend van mij. Hij kan al heel redelijk produceren, van mooie synthgeluiden maken tot een nummer opbouwen. Maar hij tekent zomaar wat akkoorden. Hij tekent maar wat! Nooit gehoord van een key of noem maar iets. Tjah, dan vraag ik mij af, waar ben je nou mee bezig?
                Muziek maken? ;) http://www.bt-studio.nl/music-as-a-language/

@hoimijnnaamis, ja dat is een prima geluidskaart.
                Maar voldoet de geluidskaart in je computer niet?

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
                  Dat is eerlijk gezegd best wel een inspirerende video.

En wat je boodschap betreft, ja mee eens. Maar ik doelde erop dat ik de volgorde niet logisch vind. Het wel goed kunnen produceren zonder muziek theorie te beheersen.

Daarom vind ik beginnen van zo'n pianoles een goede keuze.

Comment

FL Studio downloaden lukt me niet, ik ga het nog even proberen.
                    Kwa geluidskaart, ik heb geen idee welke geluidskaart er in mijn laptop zit(en kan dit ook nergens vinden).
                    Ik heb een Samsung NP-R519

Comment

Ik zou als ik jou was voorlopig nog geen geluidskaart aanschaffen. Degene in je laptop zal hoe goed of slecht ook voorlopig meer dan voldoende zijn.

Als er iets mis gaat met de download van FL zou ik gewoon even contact opnemen met de service van Image Line. (of bedoel je een illegale download?)

Comment

Ik bedoel deze: http://www.image-line.com/documents/flstudio.html
                        (Mag ik deze plaatsen, Rick?)

Comment

waar gaat het mis dan bij het downloaden?

je komt op de downloadpagina en kiest 1 van de 3 servers waarna je een bestand van ongeveer 235 Mb binnenhaalt?

Comment

Ik had de eerste download pagina
                            Nou alles oké was bezig met downloaden, ik ging dineren.
                            Kom na het eten boven zie dat hij klaar is met downloaden klik op hem( bij Google chrome heb je altijd als je iets download dat er onderin je scherm een balk te zien krijgt met wat hij download en hoe ver hij hier mee is, na dat hij hiermee klaar was drukte ik dus op dat balkje) en zag dat hij er heel lang over deed om hem te openen.
                            Na een tijdje opende hij hem en heb ik hem geďnstalleerd, ik druk dus op finish en mijn computer zegt: fl studio reageert niet, ik krijg 2 keuzes en ik koos het programma sluiten
                            Programma dus gesloten en kon hem daarna nergens meer vinden op mijn computer,
                            Heb ook nog een paar keer op de eerste download link geklikt, maar niks hielp.

Dit is wat er dus gebeurde.

Comment

Wat staat er in je windows logboeken? (weet je niet wat dit is, zie dan: http://windows.microsoft.com/nl-NL/w...s-Event-Viewer )

Comment

zover ik het snapte niks gevonden.

Comment

Working...
                                X