we hebben het ook over een geluidskaart gehad, ik heb ook de Numark N4. ik neem aan dat ik in dit stadium aan die geluidskaart niks heb?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Dance/House/Dubstep produceren
Collapse
X
-
Ik bemoei mij er toch weer even mee.
Het begint nu wel keihard op te vallen (zeker hier, ook op andere topics van anderen). Dat muziek maken in essentie 1 ding vereist.
Informatica (computer) kennis! Je hoeft wat mij betreft niet te weten wat SODIMM etc is. Maar het verschil niet zien tussen RAM & geluidskaart hier vond ik wel schokkend te noemen.
Houden op een foutje? Prima, volgende vraag. Hoe schoon is de PC, kan je alle bestanden makkelijk terug vinden zonder op 'zoeken' te klikken? Heb je het register al is schoon gemaakt met een programma om 'troep' weg te halen? Ik ben bang dat als een vereiste basis kennis mist het componeren van muziek kei lastig wordt. Je moet wel weten in FL waar je projecten zich bevinden/opslaan. Waar staan je VST's? en zo kan ik wel doorgaan... no offence, dit gaat zo niet lukken. Eerst maar is een stabiele basis bouwen qua computer kennis en ga dan dit uitzoeken. Je bouwt nu op drijfzand IMHO.
Comment
-
Kleine nuance Firespace, men maakt al heel wat jaren MUZIEK zonder computers.
Voor het hedendaagse "producen" is die basis kennis wel handig ja.
Maar ja, als je nog niks weet is vragen wel handig. :) (Al kan het irritant zijn.)
En dan is goed antwoorden juist de kunst. Iets van: “Jij vraagt, wij hebben een antwoord!” ;)Last edited by BT-Studio; Sunday-17-02-2013, 21:50.
Comment
-
@BT-Studio,
De titel omschrijft Dance/House/Dubstep produceren. De eerste 2 'zou' een nuance kunnen hebben betreffende het woord: 'produceren'. Dubstep is echt 100% digitaal wat ik tot nu toe heb meegemaakt. Een wobble bass (LFO bass om precies te zijn) krijgt een mens zonder computer echt op geen enkele mogelijkheid voor elkaar.
Ook het feit dat de TS nogal 'onervaren' overkomt (maak ik op uit de antwoorden) zal hij/zij echt geen 30+ zijn. Dan was de interesse in produceren/componeren allang gewekt in de TS. Je maakt mij bovendien echt niet wijs dat als de TS 30 + is, nu pas erachter komt dat je kan produceren.
Comment
-
Het ging mij om het: "Dat muziek maken in essentie 1 ding vereist" en het "...basis kennis mist het componeren van muziek kei lastig ..." waarin muziek dan beter dubstep kan zijn.
En ehh niet om te bitchen maar LFO komt ook uit de analoog synthesizer tijdperk. :)
Last edited by BT-Studio; Sunday-17-02-2013, 22:23.
Comment
-
Hee Firespace, filmpje gezien?
LFO is een laag frequentie (weinig wisselingen) oscillator (veranderen tussen min en max).
Deze kan gebruikt worden om een geluid (bas bijvoorbeeld) dus te oscilleren in de tempo van het muziek. (Krijg je wobble) Laag frequent omdat hoogfrequent (wat een analoog synthesizer ook wel zou kunnen) zo snel gaat dat we het oscilleren zouden horen als een toon.
De meeste VSTi plugins synthesizers zijn gebaseerd op oude analoog synthesizers. Ik zou ook zeker niet die oude bakken gaan kopen maar lekker op de computer doen. (Veel makkelijker)
Het enigste wat ik een computer wel zie doen wat je niet analoog kan is een tempo veranderen zonder dat de pitch (toon hoogte) veranderd of andersom.
Maar goed. We wijken wel een beetje offtopic zo. :p
Comment
-
Originally posted by BT-Studio View PostHee Firespace, filmpje gezien?
LFO is een laag frequentie (weinig wisselingen) oscillator (veranderen tussen min en max).
Deze kan gebruikt worden om een geluid (bas bijvoorbeeld) dus te oscilleren in de tempo van het muziek. (Krijg je wobble) Laag frequent omdat hoogfrequent (wat een analoog synthesizer ook wel zou kunnen) zo snel gaat dat we het oscilleren zouden horen als een toon.
De meeste VSTi plugins synthesizers zijn gebaseerd op oude analoog synthesizers. Ik zou ook zeker niet die oude bakken gaan kopen maar lekker op de computer doen. (Veel makkelijker)
Het enigste wat ik een computer wel zie doen wat je niet analoog kan is een tempo veranderen zonder dat de pitch (toon hoogte) veranderd of andersom.
Maar goed. We wijken wel een beetje offtopic zo. :p
aangezien de TS dubstep in zijn topictitel heeft staan vind ik je gegeven info nog geeneens of topic, al is deze info erg vroeg en gaan vele beginners aan de gang met sampleloops
Comment
Comment