Announcement

Collapse
No announcement yet.

Midi Controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Midi Controller

Ik heb me de laatste tijd heel erg verdiept in het producen van eigen tracks, mijn voorkeur ligt bij trap & house bootlegs te gaan maken. Ik doe dit doormiddel van FL Studio 9. Maar nu wil ik een midi keyboard/drumpad aanschaffen, alleen weet ik niet zo goed welken goed is voor FL Studio.
    Zelf had ik een paar review bekeken van de AKAI MPK Mini USB MIDI keyboard controller.

Misschien hebben jullie ervaring of tips?

Voor dat geld prima apparaat lijkt me.
    Tip? Aan de slag en leren kennen. :)

Comment

Akai is prima spul hoor! Ik bezit zelf een ander model van Akai en ik ben er zeker over te spreken.

Maar eerlijk gezegd zijn er heel veel goede, leuke midi controllers. Als je niet ver van Goes woont, kan je ook een keertje even een blik werpen en een beetje voelen aan de toetsen. :p

Comment

Let er ook op dat je een goeie geluidskaart gebruikt. Anders heb je enorm last van latency (vertraging van geluid als je een toets indrukt).
        Tevens zou ik zelf liever een wat grotere nemen, bij zo'n kleine ga je al snel toetsen missen.
        Uitproberen is wel slim om te doen ja.

Comment

Originally posted by djsergio View Post
          Let er ook op dat je een goeie geluidskaart gebruikt. Anders heb je enorm last van latency (vertraging van geluid als je een toets indrukt).
          Tevens zou ik zelf liever een wat grotere nemen, bij zo'n kleine ga je al snel toetsen missen.
          Uitproberen is wel slim om te doen ja.
          als je asio4all gebruikt kun je dit probleem oplossen en kun je dus met de interne geluidskaart werken met redelijke lage latency, dit gaat echter wel weer ten koste van je processor
          ik heb het zelf een tijdje gedaan omdat mijn geluidskaart met asio drivers in een andere pc zat...... gewoon asio4all-driver geinstalleerd en deze selecteren in je DAW, en met processor belasting viel het ook allemaal nog wel mee

dus heb je (nu) alleen budget voor een controller is dat een goed alternatief

maar goed een beetje geluidskaart(asio) is natuurlijk wel handiger

Comment

Working...
          X