Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginners MIDI keyboard

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginners MIDI keyboard

Intussen ben ik mijn eerste stapjes aan het maken in de wereld van produceren, maar ik merk toch wel dat zonder een MIDI keyboard het allemaal niet echt opschiet.

Voordat ik een goede wil kopen via Bax, wil ik eerst testen of het wel echt iets voor mij is. Ik heb namelijk geen idee of ik uberhaupt het talent heb om iets fatsoenlijks te produceren.

Nu kwam ik zoiets tegen; KLIK

Is dit fatsoenlijk om mee te beginnen? Ik begrijp namelijk niet precies waarom er vaak vele honderden euro's voor een beetje goed keyboard gevraagd wordt maar deze voor drie tientjes over te nemen is.

Een MIDI-knoppendoos maken met een keyboard lay-out, dat kost niet zoveel geld en ontwikkelingskosten.

Een MIDI-keyboard maken met een vergelijkbare look, feel en werking als dat van een traditioneel keyboard/piano, met dezelfde aftertouch, aanslaggevoeligheid, vering, polyfonie, etc. etc. kost een stukje meer. En dat verklaart het verschil tussen 40 of 400 euro, evenals het aantal toetsen en overige opties die er op zitten. Zodoende dat het aanbod ook erg groot is.

Comment

Het is niet direct een antwoord maar ik heb nog een leuk alles in producer keyboard midi/controller staan.
      Een Behringer UMA25s voor 7 tientjes.
      Een compacte controller die niet alleen erg comfortabel speelt maar er ook nog eens erg goed uit ziet. Het strakke felrode design valt zeker op in uw studio! Maar ook \'onder de motorkap\' zit deze controller goed in elkaar.
      Last edited by Guest; Wednesday-03-04-2013, 19:31.

Comment

En dan heb je nog het verschil of er geluiden inzitten ja of nee.....

Alleen noemen sommige mensen het dan ook een keyboard.......ik zeg dan meestal synthesizer

Tenzij het bijvoorbeeld een keyboard is waarmee je links de begeleiding bestuurde en rechts je melodie......dat noemde men vroeger een keyboard

Kortom

Synthesizer: met geluidsopwekking vaak dmv synthese(vandaar de benaming)
        Keyboard: geluidsopwekking met begeleiding
        Midi-keyboard/controller: geen geluid alleen midi controle

En het midi- keyboard van m-audio kun je idd best wat mee als je wat wil gaan inspelen

Comment

Het is altijd handig dat je dit even duidelijk neerzet.
          Voordat er misverstanden ontstaan.

Was ik helemaal vergeten om me aanbieding te veranderen in keyboard midi/controller.
          Last edited by Guest; Wednesday-03-04-2013, 19:30.

Comment

Bert, ik wil graag met 2 handen kunnen spelen, veel toonhoogtes bereiken, dus ik kijk toch naar een bredere. Of is dat niet nodig met house?

Ik werk met Logic en heb veel plugins, zo'n ding hoeft zelf dan toch geen geluidjes te hebben neem ik aan?

Comment

Nee, om lekker "breed" te spelen heb je aan die Behringer helemaal niets met 2 octaaf.
              Hij is handig om een lijntje in te spelen en later te bewerken.
              En je keyboard midi/controller hoeft inderdaad geen enkel geluidje te maken.
              Daar heb je VST plug-ins voor.

Comment

Working...
              X