Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginners vraagje.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginners vraagje.

Goeiedag,

Ik wil gaan beginnen met het produceren van Progressive House.
    Dit omdat ik al een tijdje DJ ben en de stap naar Producer wel wil proberen.
    mijn DAW word waarschijnlijk Logic pro of Ableton ben er nog niet helemaal uit.
    Maar ik heb verder een paar korte vraagjes:

- Is mijn Macbook pro '13 geschikt? (specificaties onderaan)

- Heb ik met mijn Macbook pro '13 (specificaties onderaan) Een audio interface nodig als ik een MIDI keyboard koop wat waarschijnlijk de novation launchkey '49 word. verstandige keuze? (link onderaan)

verder ben ik van plan om als studio monitoren de KRK RP 5 G2 (x2) te kopen.
    Is er nog meer soft-hardware die ik moet hebben?

Monitoren:
    KRK RP 5 G2 kopen? Groot assortiment, direct leverbaar. Bekijk Bax-shop NU! ✔✔✔24-uurs-levering✔✔✔ Laagste prijs garantie ✔✔✔ Gratis verzenden ✔✔✔

MIDI Keyboard:
    De stijlvolle Novation Launchkey 49 biedt, naast een klavier van 49 toetsen, maar liefst 16 trigger-pads, 9 faders en 8 draaiknoppen. Hiermee stuurt u uitgebreid en flexibel uw DAW aan. Gebruik hem voor PC, Mac of iPad.

Macbook pro 13-inch: 2,9 GHz
    2,9-GHz dual-core Intel Core i7
    Turbo Boost tot 3,6 GHz
    8 GB 1600-MHz geheugen
    5400-rpm harde schijf van
    750 GB
    Intel HD Graphics 4000
    Ingebouwde batterij (7 uur)2

Alvast bedankt voor de moeite,

Bas Mijnen

- Heb ik met mijn Macbook pro '13 (specificaties onderaan) Een audio interface nodig als ik een MIDI keyboard koop wat waarschijnlijk de novation launchkey '49 word. verstandige keuze? (link onderaan)
    Een audio interface is niet vereist om een MIDI-keyboard aan te sluiten. Wel hebben sommige audio-interfaces MIDI-aansluitingen aan boord, zodat je eenvoudig oudere MIDI-keyboards kunt gebruiken om MIDI-sporen in te spelen.

Wel zou ik een audio-interface aanraden wanneer je gebruik gaat maken van studiomonitoren. Puur omdat deze een wat betere (vollere) klank hebben dan veel onboard geluidskaarten. Dat hoeft geen heel uitgebreid apparaat te zijn, een interface zoals de Focusrite Scarlett 2i2 zou al prima voldoen en dan heb je zelfs enkele inputs om eventueel instrumenten en/of vocalen op te nemen.

Je Macbook is naar mijn idee wel geschikt voor produceerwerkzaamheden, maar ik denk dat je op een gegeven moment wel het relatief kleine scherm beu bent. In het begin gaat dat nog wel, als je slechts een paar sporen hebt, maar op het moment dat je diverse VST plugins gaat gebruiken naast/boven/onder elkaar kan het wat chaotisch worden. Je kunt altijd nog een extra scherm overwegen waar je al je VST's neerzet. :)

Comment

Hardstikke bedankt voor de info, ik heb er al een groter scherm op aangesloten:)

Comment

Working...
      X