Announcement

Collapse
No announcement yet.

brickwall filter op de master?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• brickwall filter op de master?

Hallo,

een professionele masteraar gaf me de tip om op elke channel de Dialog brickwall filter te gebruiken om zo de viezigheid weg te werken (naast de EQ).

Nu heb ik dat op elk channel gebruikt en nog zit er op mijn master channel viezigheid (Onder 40hz een rechte streep op de Waves PAZ analyzer).

Is het dan verstandig om alsnog de brickwall filter te gebruiken op de master channel?

De masteraar vertelde er overigens bij dat zo'n rechte horizontale streep dan viezigheid is in je plaat en een subwoofer dan constant input krijgt.

Kun je niet vinden waar die < 40hz weg komt?
    Tracks om beurten op solo zetten.
    Als er een brickwall filter op staat (en goed is ingesteld) zou die er n.l. niet moeten zijn.
    Staat brickwall filter wel als laatste in de keten van de track? (Sommige plugins genereren ook geluid :/)

Een brickwall filter op masterchannel kan ook maar wil je niks onder de 40hz doorgeven?

Comment

De kick is gecut op 50hz en de subbass op 60hz. De filter staat als laatste en de rest van de samples/synths zijn ook gecut. Erg apart dat de analyzer dan alsnog die frequenties.weergeeft.

Ik weet nu wel.dat.het door de.kick.komt, maar de.eq geeft niets onder de 50 weer en ook de brickwall staat op 50 maar nog steeds output..

Comment

Niet om flauw te zijn (overkomt mij ook wel eens:)) maar heb je de filter wel op enable staan? En de plugin ook aan (niet bypass)? Wat als je de analyzer op die track zet?

Comment

haha ja ze staan gewoon aan (bypass uit).

Ik merk nu wel dat Izotope er iets mee te maken heeft, want ik heb de kick nu clean gekregen, maar door izotope worden toch die frequenties weer geboosd.. zou dat dan nog erg zijn? Het gaat bij de master output om frequenties onder de 20.

Comment

Als het allemaal onder de 20 Hz zit zou ik gewoon alles onder de 25 wegsnijden. Vrijwel geen enkele speaker kan dat weergeven, laat staan die iemand het ook echt kan horen. Gewoon low-cut erop zou ik zeggen. Anders is het toch allemaal maar verspilde energie die niemand zou missen.

Comment

Enige wat je moet doen is per kanaal een ompressor en een EQ verder heb je niets nodig,......... behalve als je de ervaring hebt nog op je master het een en ander
              Als je te laag zit met freq zie je vanzellf dat je speaker gaat fibreren als een idioot.. daar heb je geen tools voor nodig.
              Last edited by A.L; Saturday-17-08-2013, 21:21.

Comment

Originally posted by A.L View Post
                Enige wat je moet doen is per kanaal een ompressor en een EQ verder heb je niets nodig,......... behalve als je de ervaring hebt nog op je master het een en ander
                Als je te laag zit met freq zie je vanzellf dat je speaker gaat fibreren als een idioot.. daar heb je geen tools voor nodig.
                Kun je mij uitleggen waarom je op iedere kanaal een compressor nodig hebt?

Comment

Working...
                X