Announcement

Collapse
No announcement yet.

Native Instruments Traktor Audio 2 USB audio interface

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Native Instruments Traktor Audio 2 USB audio interface

Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede audio interface voor produceren en mixen met Traktor (heb er o.a. een nodig voor voorbeluisteren).
    Nu kwam ik terecht bij de Native Instruments Audio 2 ( http://www.bax-shop.nl/usb-geluidska...t-details.html )
    Ik heb in de reviews gelezen dat dit een top ding is voor mixen met Traktor, maar ik vroeg me af hoe deze is in combinatie met een productie programma als FL Studio.
    Heeft iemand ervaringen met deze interface met produceren?
    Alvast bedankt!

Michiel

Ik zou zeggen maak nog 3 precies de zelfde topics aan. Houd het ook erg overzichtelijk voor je.

De interface is zeer zeker geen verkeerde voor het geld. Een wereld wonder is het daarmee zeer zeker niet. Werkt dus netjes voor het geld maar met meer geld is er dus ook zeker nog stukken beter spul te krijgen.

Als het om de software gaat kan in princiepe zowat elke geluidskaart op elke software werken. Uitzondering daar gelaten natuurlijk.

Dus ja als je de settings goed zet en de juiste drivers hebt kan dit gewoon werken.

Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik dit niet 3X plaats in al je topics.

Comment

Een Audio 2 is inderdaad niet de meest ideale audio-interface voor produceerwerkzaamheden, omdat hij maar twee ongebalanceerde stereo outputs heeft. Kortom, echt gericht op DJ's. Je kunt hem wel in combinatie met FL studio gebruiken en je krijgt er dan ook nog een Traktor softwareversie bij, maar in die klasse kun je inderdaad zoals Ronnie zegt veel leukere alternatieven vinden.

Succesnummers in dit segment vind je onder andere bij de Focusrite Scarlett 2i2. Is vrijwel de beste audio interface in deze klasse, voorzien van gebalanceerde uitgangen en extra inputs mocht je besluiten om eens instrumenten of vocalen op te gaan nemen.

Comment

Sorry voor het aanmaken van meerdere topics..
        Bedankt voor de info, de Focusrite lijkt me een goed alternatief!
        Heb je toevallig nog meer succesnummers in de prijsklasse onder €150 die je mij zou aanraden?

Comment

Indien je graag wat doet met meerdere in- en uitgangen:
          AKAI EIE.
          Deze heb ik zelf thuis staan in combinatie met twee M-Audio BX5A monitoren en een Behringer B2092A subwoofer als luxe laptop speaker-setup. ;)
          Vind het nog steeds een erg gave interface, eveneens voor de show. Het handige is dat hij al een ingebouwde USB hub aan boord heeft, evenals multifunctionele VU-meters die je aan de diverse in- en outputs kunt toewijzen. Daarnaast kun je ook direct je inputs monitoren en heb je eveneens inserts op alle ingangen, zodat je nog randapparatuur in je signaalverwerking kunt integreren.

In theorie zou je deze ook voor Traktor kunnen gebruiken als je thuis draait, door bijvoorbeeld je mastersignaal over output 1/2 te sturen en met je hoofdtelefoon voor te beluisteren op output 3/4.

Comment

Ik heb eerlijk gezegd niet zo veel in- en uitgangen nodig.
            Eigenlijk alleen maar uitgangen voor monitoren en headphone, en misschien voor in de toekomst een microfoon ingang.
            Instrumenten opnemen denk ik niet te gaan gebruiken..
            Ik denk dat de Focusrite in dat geval het beste bij mijn wensen aansluit of niet?

Comment

Dat denk ik dan ook. :)

Comment

Oke, de keuze is denk ik gemaakt! Bedankt! Werkt ook feilloos in combinatie met Traktor 2 neem ik aan?

Comment

Moet geen problemen opleveren.

Comment

Working...
                  X