Announcement
Collapse
No announcement yet.
Eerste productie
Collapse
X
-
Ik heb net zoveel verstand van produceren als van Zweeds. Helemaal niks dus. Knäckebröd. Oké misschien iets.
Je nummer klinkt lekker voor de melodie komt goed binnen bij mij. Enige minpuntje is dat het voor mijn gevoel ergens een beetje op lijkt. Je bouwt op naar een climax die er niet komt. Het laatste deel vind ik wat minder dan de rest aangezien het niet aansluit.
-
Hee! Bedankt voor je reactie en je commentaar :)
Dat was ook mijn bedoeling: een zogenaamde 'anticlimax' te maken. Je bouwt op en je verwacht iets en dan komt er iets totaal onverwachts.
Enkele voorbeelden van meer anticlimaxen
Krewella's official audio video for 'Alive (Hardwell Official Remix)'. Click to listen to Krewella on Spotify: http://smarturl.it/KrewSpotify?IQid=KrewAliAs ...
Comment
-
Originally posted by Equalized View PostHee! Bedankt voor je reactie en je commentaar :)
Dat was ook mijn bedoeling: een zogenaamde 'anticlimax' te maken. Je bouwt op en je verwacht iets en dan komt er iets totaal onverwachts.
Enkele voorbeelden van meer anticlimaxen
Krewella's official audio video for 'Alive (Hardwell Official Remix)'. Click to listen to Krewella on Spotify: http://smarturl.it/KrewSpotify?IQid=KrewAliAs ...
http://www.youtube.com/watch?v=WEGbZeaMvtg
Comment
-
Hee dat klinkt heel leuk man. Zeker als je nog geen jaar bezig bent met produceren. Belangrijkste is om vooral door te gaan met produceren en te blijven leren. Zolang elke nieuwe productie beter is dan die daarvoor, dan ben je goed bezig.
Je hebt al goed in de gaten hoe een track is opgebouwd en dergelijke. Mooie melodie in je break, energie volle build, arrangement zit goed in mekaar. Maar het is wel heel leeg. Er zitten geen fills, fx, percussie, etc. in om het allemaal wat spannender te maken. Ga je daar op focussen, want je track klinkt nu niet af.
Verder valt er natuurlijk veel winst te behalen in de afmix, maar dat komt wel goed met de tijd. Vooral veel bijven leren. Equalizen kan beter, maar ga ook vooral meer geluiden maken. Layer de melodie met meer synths en weet ik veel wat dan alleen die ene saw.
Verder nu nog niet de meest belangrijke factor, maar wel het vermelden waard…weer iets creatiever. Iets meer nadenken over originaliteit is ook een onderdeel van het producen. Je kan wel deze stijl aanhouden, maar maak je geluiden bijvoorbeeld unieker.
Zo door gaan!
Comment
-
W&W - Thunder vind ik toch duidelijk wel een climax hebben ?
Jou nummer is in het zelfde straatje als thunder. Deze nummers zijn nu heel populair en lijken allemaal een beetje op elkaar. Moet zeggen dat als dit nummer van jou onder een bekendere DJ naam was gepost je het verschil niet gouw zal merken.
Zie dat als een compliment. Dit zijn typisch nummers voor in het FestivalSeizoen waar iedereen lekker kan springen enz. Eigenlijk bouw je dus naar een Climax toe voor je publiek. Het nummer los luisteren zonder sfeer van anderen dat maakt het misschien een anti climax. Maar zelfs een anti climax is een climax vind ik ;p als je me nog kan volgen haha.
Goed werk in iedergeval!Last edited by HIJACKER; Thursday-29-08-2013, 16:21.
Comment
-
Originally posted by HIJACKER View PostMoet zeggen dat als dit nummer van jou onder een bekendere DJ naam was gepost je het verschil niet gouw zal merken.
Zie dat als een compliment.
Comment
Comment