Announcement

Collapse
No announcement yet.

gebruik van effecten.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• gebruik van effecten.

Hallo mensen.

Ik ben op het moment bezig om men eerste productie tot stand te brengen. Weet er nog niet super veel vanaf en probeer op het moment gewoon wat in elkaar te zetten. Het gaat om hardcore. Nu vraag ik mij af, worden er voor drums ook effecten gebruikt bijvoorbeeld reverb of compressors?

Gr jordy

Dat zal van het geluid afhangen welke ze nu maken. (Op sommige samples zit al veel effect.)
    Dus als jij het nodig acht waarom niet? Maar doe het niet omdat het kan. :)

Comment

Niet alleen in een productie kan je een effect toe passen op je zeg maar drums.

Zelfs op een live podium word het al gedaan. Dan word er meer dan regelmatig een gate, compressie of zelfs limiter toe gepast op bijvoorbeeld drums.
      Hierdoor kan je ze een stuk strakker, droger te laten klinken. Zelfs een reverb op een zeg snare is niet iets wat nooit voor zal komen.

Wat voor jou het beste werkt is gewoon proberen, luisteren, aanpassen, en luisteren enz enz. Tot jij er tevreden mee bent. Zo kan het dus best zijn dat je meer dan een avond bezig bent tot jij jou ultime kick, snare of wat dan ook goed hebt.

Comment

Working...
      X