Announcement

Collapse
No announcement yet.

reverbs

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• reverbs

Heey,

Zijn er verschillen tussen het gebruik van reverbs of andere effecten zoals delay en dergelijke binnen synth's of via een fx kanalen. Heb ze nu niet via fx kanalen gebruikt maar alleen maar in de synth's. Zou dit problemen kunnen leveren. Heb van veel patterns audiobestanden gemaakt. Kun je eventueel ook een reverb via een fx kanaal erover heen zetten of zullen ze elkaar dan onderdrukken?

Groetjes maar weer
    Last edited by jkerssies; Monday-30-09-2013, 23:13.

Heey,

Het voordeel van gebruik van een reverb op een fx kanaal is dat alles wat je daar naar toe stuurt (hoeveelheid te regelen met je fx send) gebruik maakt van de zelfde reverb. Het kan on-natuurlijk klinken als je verschillende reverbs door elkaar gebruikt. (Kan ook soms de bedoeling zijn.)
    Probleem met reverbs is vaak de hoeveelheid. leesvoer.

Comment

Hopelijk heb ik dan niet te veel reverb erop gezet. Klopt het dat je van audio bestanden weer terug kan naar midi? zal me een hoop werk schelen als de verbs niet kloppen.

Comment

Waarom heb je van de midi audio gemaakt? (En heb je de reverb niet als een plugin?)
        Van audio naar midi is met goed fatsoen niet te doen.

Comment

ja dat is een goeie vraag. ben gewoon domweg begonnen en kwam er later achter dat ik mezelf eigenlijk alleen maar in de weg ga zitten. ik heb gebruik gemaakt van sylenth 1 en nexus. heb de ingebouwde effecten gebruikt.

Comment

:) Ach, al doende leert men.
            De ingebouwde effecten gebruiken is geen probleem.
            Als je ze maar in midi houdt, kun je later altijd nog aanpassen wat je wilt.

Comment

Haha van af jongs af aan is dit mijn leer methode al geweest ik begin zoals ik denk dat het moet en kom vanzelf wel dingen tegen die niet kloppen of waar ik vragen over heb;p. Ben al weer druk bezig geweest om alles opnieuw in te spelen. Viel op zich wel mee.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
                Het voordeel van gebruik van een reverb op een fx kanaal is dat alles wat je daar naar toe stuurt (hoeveelheid te regelen met je fx send) gebruik maakt van de zelfde reverb. Het kan on-natuurlijk klinken als je verschillende reverbs door elkaar gebruikt. (Kan ook soms de bedoeling zijn.)
                Probleem met reverbs is vaak de hoeveelheid. leesvoer.
                Ik kan me niet volledig vinden in je statement (voor in het gebruik van edm muziek). Een send kanaal met reverb gebruik ik regelmatig, vaak voor wat percussie en andere dingen. Maar als de cpu het toe laat, gebruik ik voor de synths en dergelijke vaak een aparte reverb. Het komt heel regelmatig voor dat ik van de ene synth alleen maar hoge frequenties in de verb wil en bij de andere juist bijna het volle spectrum. Maar ook met de lengte speel ik graag. Waar effecten en fillers vaak lange reverb hebben bij mij, zijn andere sounds weer met een korte reverb. En zo zijn er wel meer dingen, als bijvoorbeeld de delay van de reverb.
                Ik heb eerlijk gezegd nooit ervaren dat de reverb rommelig klinkt, of misschien dat ik dat niet hoor. Ik moet er ook wel bij zeggen dat ik altijd dezelfde reverb plugin gebruik en ook altijd de "hall" modus.

Comment

Helemaal goed LesterSuvon. :)
                  Ik zeg ook, "(Kan ook soms de bedoeling zijn.)" als effect bijvoorbeeld i.p.v diepte in je mix.
                  Er is geen goed of fout. Als het goed klinkt en doet wat jij wilt heb je je doel bereikt. ;)

Comment

Haha ja klopt. Ik denk ook dat iedereen zo zijn eigen manier van produceren heeft, en dat is alleen maar goed!

Comment

Working...
                    X