Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraagje..? Apparatuur&Sofware.(beginnend Producer)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagje..? Apparatuur&Sofware.(beginnend Producer)

Welke ''must have'' apparatuur heb je nou echt nodig om alles te maken wat er in je hoofd zit?

DJ maar ga nu echt beginnen met eigen creaties het moet er gewoon uit haha, maar wat heb ik nou echt nodig om ''kamerruimte'', vocals op te nemen en te bewerken moet hier nog wat tussen mice en PC?, beats zag ik dat keyboard echt veel makkelijker is, maar via welke software werkt dat lekker en moet er nog wat tussen keyboard en PC?

En welke Producer software is nou echt perfect , kwa gebruiksmakkelijkheid?

Werk normaal met FL studio 10 maar heb weinig ervaring in andere software.

Hallo Jeffa#1,

Tussen Mic en PC is afhankelijk van welk mic. Goede geluidskaart (eventueel met fantoomvoeding bij condensator microfoon) met microfoon ingang is handig. :)

Je kunt ook een klein mixer gebruiken (gemak) en eventueel wat effecten (reverb) voor tijdens het zingen, maar is niet ECHT nodig. (Geen must have)
    Tussen keyboard en PC is weer afhankelijk van keyboard en PC :). USB kabel of een midi interface.
    Software? FL 10 is prima. (Kan alles mee)

Niet te moeilijk doen. Gewoon beginnen. ;)

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      Niet te moeilijk doen. Gewoon beginnen. ;)
      Dit dus.
      Ga gewoon vooral doen, doen en nog eens doen. Dan ga je vanzelf wel merken waar je behoeftes liggen voor gear.

Edit: Wel 1 ding. FL is prima als men er mee kan werken. Maar je geeft aan andere programma's niet gebruikt te hebben. Ik raad stiekem wel aan om een paar DAW's even te proberen en dan bekijken welke het fijnst werkt voor jou. Voor de een is dat FL, de ander kan niet zonder Logic of Cubase.
      Last edited by LesterSuvon; Tuesday-08-10-2013, 21:40.

Comment

Working...
      X