Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig bij FL Studio 10!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp nodig bij FL Studio 10!!

Hallo,

ik ben op youtube tutorials t kijken hoe je een melodie moet maken.

Alleen ik stuit telkens op 1 probleem,namelijk hetgeen at je op de foto ziet.

Als ik naar piano roll ga,en ik voeg daar wat in,komt er bij mij meteen een behoorlijke lange lijn ''lijn''
    terwijl bij de tutorials er maar korte lijntjes komen,en je dus ook meerdere in kunt voegen.

Hoe kan dit?

Dit is wat ik heb;

Naamloos.jpg

Dit is wat het moet zijn;

Naamloos1.jpg

alvast bedankt

als je dubbelklikt op een balk, krijg je een menu waarbij je de duur (duration) kunt instellen.
    mischien helpt dit

Comment

Ik zit nu al 2 dage met iets wat ik niet voor elkaar krijg!

Ik heb een melodie gemaakt,en wil hem laten beginnen met een synth erover,met meteen er achter aan gewoon in piano(FL keys)

Alleen het lukt me niet,om pattern 1 is synth te krijgen,en pattern 2 in FL keys.

Wat doe ik fout?

Hieronder een video van mijn handelingen.
      Discover the world’s best tools for creating interactive online training with Articulate 360, trusted by millions of course creators.

Hoop dat iemand me kan helpen,want zit nu best wel vast eigenlijk.
      Last edited by Twijfel90; Tuesday-15-10-2013, 14:50.

Comment

Maak een nieuwe channel aan, dat kleine dingetje met de ingebruikte channels (even de naam kwijt) rechtermuisknop, insert, en dan de vst die je wilt gebruiken

Comment

Aantal hints voor je:

1. Als je in FL Studio op F11 klikt, krijg je een hulp pagina, met alle cruciale info over FL Studio. Ook je notes dus
          2. Melodies moet je niet "leren" maken, als eindresultaat heb je altijd dezelfde melodie of een soortgelijke melodie, het beste is om gewoon akkoorden te leren, en vanaf daar leuk te experimenteren, en natuurlijk veel inspiratie hebben. Zorg ook altijd dat je 3-kwartsmaat en 4-kwartsmaat niet door elkaar haalt.
          3. Als je in FL een te lange noot heb, kan je inderdaad dubbelklikken op de noot en daar de duration van verkorten. Je kan ook naar het einde van de noot gaan tot je een soort lijn met pijltjes aan beide kanten krijgt, dan klikken en slepen, dan verlang of verkort je hem ook.

Comment

Working...
          X