Announcement

Collapse
No announcement yet.

theorie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• theorie

Heb nu een flink aantal maanden lopen priechelen in het programma om wat muziek te maken en begin het een beetje door te krijgen. Echter merk ik dat er aan mijn theoretische kant nog wel wat gewerkt mag worden. Heb daarom dus er maar voor gekozen om mijn eerste boekje te kopen. Het boek basic effects en processors van paul white. Deze is in het engels maar er wordt van alles in uitgelegd dus leek me een goede keus. Nou is mijn engels niet zo heel super waardoor ik dus het boekje ga samen vatten in het nederlands om zo mijn engels ook wat bij te schaven. Nu heeft paul white nog veel meer boekjes geschreven over bijv. masteren, recording en nog meer van zulk soort gekkigheid. Nu vraag ik mij af of er ook zulke boekjes zijn in het nederlands of dat er vertaalde versies zijn van deze boekjes. Ik kon ze niet echt vinden in de vorm hoe paul white ze gemaakt heeft.

Alvast bedankt

Ik heb geen idee of er echt nederlandse literatuur over dit onderwerp te vinden is. Zoek en je zult vinden denk ik zo.
    Moet wel eerlijk zeggen dat ik mij afvraag of je er wat aan hebt. Of tenminste, je zal er natuurlijk wel wat van opsteken, maar ik zou het niet te letterlijk nemen. In de hardcore/EDM gebruik je bijv. compressors gewoon heel anders dan in de "normale" muziek. En ik denk dat literatuur daar vooral op gericht is.

Daarbij, produceren leer je door vooral veel te doen ;) Overigens is muziektheorie wel aan te raden om je een beetje in te verdiepen.

Comment

Ja klopt maar het gaat meer om het feit dat ik het volgen van tutorials in het engels moeilijk te volgen vind. Via boekjes is het wat makkelijker omdat ik er wat rustiger voor kan gaan zitten. En het is belangrijk denk ik dat ik wat meer basis dingen te weten kom omdat ik het gevoel heb dat ik dingen oversla. Ik heb vaak van die dingen dan hoor ik iets wat niet goed is en dan moet ik weten waaraan. Loop veel te prutsen dan maar denk dat het dus gewoon licht aan de kennis die ik heb. Heb tot nu toe eigenlijk bijna alleen maar dingen gedaan op men gehoor.
      Last edited by jkerssies; Thursday-19-12-2013, 17:57.

Comment

Originally posted by jkerssies View Post
        Heb tot nu toe eigenlijk bijna alleen maar dingen gedaan op men gehoor.
        Zoals het hoort.

Maar ik snap je punt. Alleen ik denk dat literatuur gewoon niet de juiste bron is. Begrijp je het engels ook niet goed als er beelden bij zijn? Ik bedoel dus tutorial video's. Bij Sonic Academy kan je een enkele video gratis bekijken. En dit zijn erg duidelijke tutorials en dus ook gericht op de elektronische muziek. Je kan eens proberen, niet geschoten is altijd mis.

Comment

Laat ik beginnen met het eens zijn dat je het vooral leert door te doen. (En je oren gebruiken bij muziek is een must!)
          Wel vindt dat je er verstandig aan doet om je te verdiepen in de werking van verschillende dingen.
          Dit zal je alleen maar helpen om de dingen te doen die jij wilt. (En niet bij toeval :))
          Voorbeeld, wat je ook insteld op een compressor ze doen niks zolang de threshold niet goed ingesteld staat.
          Er is mijn inziens zat informatie in het Engels op het internet te vinden, in het Nederlands niet zo veel. 1 van de redenen dat ik mijn website ben gestart.
          Wellicht dat je daar voldoende informatie kan vinden. :cool: (Zie ook de e-books)

Comment

Ik heb je site al bekeken en heb wat nuttige informatie gevonden wil alleen wat meer te weten komen. Bijvoorbeeld meer te verdiepen op filters of het gedeelte wat met masteren te maken heeft. En ga zomaar door. Ik zal dus even op sonic academi gaan kijken want heb tot nu toe alleen maar youtube gebruikt waar al een shitload aan filmpjes te vinden is. Ik ben dus in iedergeval bereid wat meer te weten te komen over hoe iets precies werkt. En over toeval gesproken, ik heb paar keer wat leuke geluiden gemaakt door domweg knoppen te draaien. Alleen de perfectie is er niet vandaar.

Comment

Heel goed jkerssies.
              En met toeval is zeker niks mis (veel nieuwe dingen in muziek zijn met toeval gevonden).
              En over toeval gesproken :) (Van onderaan e-book pagina)
              !! Binnenkort meer e-books beschikbaar….
              E-Book Masteren is in de maak.

Comment

Kijk dat is mooi om te horen, zal de site in de gaten houden. Maar wat er in de e-books wordt uitgelegd en vaak ook in de tutorials wordt in het boekje wat ik gekocht heb dus ook heel erg uitgebreid over gepraat. Plus dat er dingen uitgelegd worden hoe je bijvoorbeeld eq gebruikt op drums. Het is dan niet helemaal in de richting van EDM maar denk toch dat ik met de kennis die erin staat wel behoorlijk wat verder moet kunnen komen. Ik heb het boekje trouwens via de site van een muziek opleiding in amsterdam gevonden. Dat was de reden dat ik hem kocht omdat een speciale opleiding was als artist music producer dus dacht dat het wel een nuttig boekje moest wezen xd

Comment

Eerste versie van e-book Masteren is klaar.
                  Moet nog gecontroleerd worden en kleine dingen aanpassen. Dus.. primeur hier bij Bax-shop forum. :)
                  Last edited by BT-Studio; Sunday-22-12-2013, 18:22.

Comment

Oeh, die ga ik toch even een keertje lezen. Vast en zeker dat ik er nog wat van opsteek.

Comment

Ik hoop het LesterSuvon. :) (Of het nodig is?) :p
                      Maar feedback (suggesties, aan en opmerkingen, ...) zijn ook wel welkom hoor.
                      (Zie slot van e-book) Veel leesplezier alvast.:cool:

Comment

Working...
                      X