Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cubase en fl sudio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cubase en fl sudio

Beste,

Ik ben een jaar aan het daaien (progressive house en progressive trance) met mijn maat.We gaan nog niet zeggen dat we hardwell zijn of armin maar het begint ons vrij goed te gaan.Nu willen we eigenlijk remixen maken en onze eigen nummers.Het probleem is nu dat we aan het zoeken zijn naar produceer software en hardware maar vooral hardware.We zijn aan het twijfelen tussen cubase of fl studio.Wat is het beste voor beginnende producers.Ik persoonlijk wil voor cubase gaan.Geld maakt niet uit.

mvg

Ik zou persoonlijk absoluut voor Cubase gaan. Maar dat is net wat iemand zelf fijn vind werken. Maar Cubase komt wat strakker en professioneler op mij over, buiten het feit dat ik FL niet fijn vind werken.

In het begin zou ik het persoonlijk gewoon houden bij een pc/mac + DAW en nog niet te veel geld uitgeven aan andere poespas. Eventueel een dikke softsynth.

Comment

Welke versie van cubase zou u aanraden want er zijn er wel wat.Het is voor beginnende producers. en als we dan toch bezig zijn een goede midi keyboard en een audio interface.

mvg
      Last edited by stuxnet; Monday-30-12-2013, 15:35.

Comment

Zoals je zelf zegt is het om te beginnen, dus een pakket als elements of de Artist edition is natuurlijk een optie. Je kan altijd nog updaten naar de volledige versie. Zeker in het begin als je nog helemaal geen ervaring hebt met dergelijke software, zal je meer gaan ontdekken hoe het werkt dan dat je daadwerkelijk produceert.

Midi keyboard kan. Een M-audio oxygen is al gewoon een heel fijn keyboard. Maar is misschien slim als je gewoon even gaat kijken bij bax.
        Audio interface. Tjah, wil je echt genoeg inputs enzo? Anders zit je bijvoorbeeld met een Focusrite Scarlett 2i2 altijd goed. En als je dan toch bij Bax bent, kan je alvast naar studio hoofdtelefoons en monitoren gaan luisteren. Dan weet je alvast wat jullie willen mocht het produceren lekker gaan.

Comment

Working...
        X