Ik ben geen kenner van de hardcoremuziek. Dus ik weet ook niet hoe het zou moeten klinken. Maar ik kan je wel vertellen dat jouw kick het gehele spectrum opvult met een hoog volume. Zelfs het droge geluid van de percussiesample/synth komt er totaal niet doorheen. Dan kan je ook niet verwachten dat je reverb er door heen komt. Of je kick staat veel te hard, of je kick is niet goed of een combinatie van.
Je moet een bepaalde manier hebben om ruimte maken voor je andere sounds.
Wat betreft reverb. Ik gebruik ook altijd sends. Zorg ervoor dat je reverb op 100% wet staat. Op het sendkanaal heb ik na mijn reverb nog een EQ (low cut rond de 300-350 hz...anders wordt het zo muddy, en soms wat andere milde EQ puntjes om het geluid naar mijn wens te maken). Na de EQ komen er 2 compressors in sidechainmodus. 1 op de (ghost-)kick en 1 op een (ghost-)synth om de droogheid van je synth te bewaren.
Wellicht heb je hier wat aan.
Je moet een bepaalde manier hebben om ruimte maken voor je andere sounds.
Wat betreft reverb. Ik gebruik ook altijd sends. Zorg ervoor dat je reverb op 100% wet staat. Op het sendkanaal heb ik na mijn reverb nog een EQ (low cut rond de 300-350 hz...anders wordt het zo muddy, en soms wat andere milde EQ puntjes om het geluid naar mijn wens te maken). Na de EQ komen er 2 compressors in sidechainmodus. 1 op de (ghost-)kick en 1 op een (ghost-)synth om de droogheid van je synth te bewaren.
Wellicht heb je hier wat aan.
Comment