Announcement

Collapse
No announcement yet.

audio bewerking

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik ben geen kenner van de hardcoremuziek. Dus ik weet ook niet hoe het zou moeten klinken. Maar ik kan je wel vertellen dat jouw kick het gehele spectrum opvult met een hoog volume. Zelfs het droge geluid van de percussiesample/synth komt er totaal niet doorheen. Dan kan je ook niet verwachten dat je reverb er door heen komt. Of je kick staat veel te hard, of je kick is niet goed of een combinatie van.

Je moet een bepaalde manier hebben om ruimte maken voor je andere sounds.

Wat betreft reverb. Ik gebruik ook altijd sends. Zorg ervoor dat je reverb op 100% wet staat. Op het sendkanaal heb ik na mijn reverb nog een EQ (low cut rond de 300-350 hz...anders wordt het zo muddy, en soms wat andere milde EQ puntjes om het geluid naar mijn wens te maken). Na de EQ komen er 2 compressors in sidechainmodus. 1 op de (ghost-)kick en 1 op een (ghost-)synth om de droogheid van je synth te bewaren.
    Wellicht heb je hier wat aan.

Comment

Dit is cker nuttige informatie lesterSuvon. Vooral de eerste alinea kan ik me erg goed in vinden. Nu moet ik alleen ff goed na denken hoe ik die ruimte kan gaan creëren. Ik vind de kick zelf namelijk niet verkeerd klinken en wil hier niet veel meer aan veranderen waardoor de kick weer anders wordt. Maar kan je wel gelijk geven dat het geluid er niet helemaal mooi door komt. Maar eens even zien hoe ik dit kan gaan oplossen

Comment

Heb jij een youtube linkje van een hardcore track welke een goede referentie is? (Van waar jij naar toe wilt zeg maar) Dan weet ik een beetje hoe het zou moeten klinken en kan ik gerichter advies geven.

Maar zo op het eerste gezicht lijkt mij dat jouw kick te weinig (sub-) laag heeft. Als jouw kick meer bass en punch in de attack heeft, dan zou ik de tail iets minder hoog en mid geven. Dan kan je wat meer ruimte maken voor andere sounds.

Comment

Dus eigenlijk wat meer sub frequenties erin en dan van de mid en high wat meer er uit? Misschien dat je aan een van deze twee tracks wat hebt. Ik vind het nog al lastig een nummer te vinden want heel erg in de richting komt. Het zijn in ieder geval tracks met een fijne kick;) het idee achter de kick die ik nu heb wil ik er graag in houden behalve dan het beter laten klinken :p

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Oja misschien handig om te weten. Mijn kick bestaat uit drie sporen. Een is de kick zelf, de tweede de tail en de derde is een copy van de tail die ik gelow cut heb en appart bewerkt heb om wat extra distortion te geven
          Last edited by jkerssies; Sunday-17-08-2014, 15:03.

Comment

Hmm, ik ben toch enigszins verrast door de twee voorbeelden. Ook in deze platen vult de kick het volledige spectrum met flinke dominantie.
            Ik denk dat je het beste ietsie meer sub en punch moet geven aan je kick en dan vooral je synths wat harder zetten. Rond de 4 minuten in het 2e voorbeeld zijn de synths toch nog wel nadrukkelijk aanwezig...ik zou dat stuk als referentie houden voor jouw kick/synth mixing.

Het is ook geen gekke tip om die synths dan lekker wijd te maken aangezien je kick mono is.

Comment

De kick is ook eigenlijk wel het gene waar de mensen voor naar een feestje komen:p maar in ieder geval bedankt voor de tip. Ik ga er morgen direct maar even mee aan de slag. Als ik er tevreden over ben vraag ik wel weer om feedback. Wil het graag goed doen vanaf het begin anders komt er niks van xd

Comment

volgens mij is hij al wat beter zo

Listen to Forum Feedback by Mr Bissy #np on #SoundCloud

Comment

Ik denk dat de verhouding zo beter is ja. Het geluid zelf mist wel wat droogheid.

Comment

Ok thanks dan ga ik daar nog even naar kijken om vervolgens maar wat nieuws bij te voegen. In ieder geval bedankt voor de moeite�;)

Comment

Mijn mix/geluiden klinken op het moment nog erg leeg. Nou heb ik wat lopen zoeken op google en youtube en toen kwam ik een filmpje tegen over parallel compresion. Nou vraag ik me alleen af of dit gaat helpen om geluiden voller te laten klinken. Ik heb namelijk wat geprobeerd en heb via een group channeltrack de compressor op de send van mijn attack van de kick en op de distortion tail die ik appart gemaakt heb gezet. Maar ik heb het gevoel dat hij alleen wat harder is geworden zonder het spectrum meer op te vullen. Ik heb ervoor gezorgt dat de compressor het leven er een beetje uithaalde en dit later via de post fader erin gemixt zodat het weer 1 geheel werdt.

Of zou ik het probleem qua leeg klinken beter op een ander manier kunnen oplossen?

Comment

Parallel of new york compressie is gewoon compressie waarbij je een combi hebt tussen een "wet" en "dry" signaal. Leuke techniek voor veel toepassingen, maar voor het voller krijgen van je track zal dat weinig uitmaken.

Jouw sounds mogen een stuk minder dun klinken. Dat is een stukje layering en EQ. Bovendien kan je wat meer diepte krijgen door het toevoegen van achtergrond geluiden. Niet iedere sound hoeft super aanwezig te zijn...maar op de achtergrond kunnen ze wel net dat verschil maken.

Hoewel je moet uitkijken dat het niet te nat gaat klinken, maar reverb en delay kunnen ook wonderen doen. Zeker als je die goed processed.

Comment

Ah kijk thanks man. Dan ga ik even op die manier wat uit proberen.

Comment

Working...
                          X