Announcement

Collapse
No announcement yet.

Producer gezocht samenwerking track:

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Producer gezocht samenwerking track:

Ik zou graag met iemand willen samen werken aan een track.
    Ik heb thuis een eigen studio met de producten o.a:

KRK ROKIT 5 G2 2 stuks.
    DN-X120
    Een mega snelle computer weet de naam niet maar is echt een nieuw mooi en snel ding.
    En heb al keyboards besteld.
    En studio schuim.

Ik hoop dat wij samen een track kunnen maken!

DJ DMP

Nou met die lijst gaat het vast wel lukken... (Heb je ook software? een DAW of zo iets?)
    Nu snap ik niet dat mensen samen willen "producen" (ja dat ligt aan mij).
    Een band beginnen, ok. Maar samen "producen"? Ik kan mij daar geen voorstelling van maken hoe dat moet gaan.
    Heeft iemand voorbeelden van succesvol co producties?

p.s. niet om te bitchen hoor, ik ben echt nieuwsgierig. :)

Comment

hahaha, ja dat is typisch iets van de elektronische muziek denk ik zo. Nou weet ik dat jij daar niet zo van bent, daarom is het wel grappig zo te lezen.

Maar het wordt veel gedaan omdat je dan "unieke" platen krijgt doordat de signature sounds worden gecombineerd. (volg je het nog?)

Met andere woorden, 9/10 is het een commerciële of sociale reden.

Comment

Bedankt voor je verhelderende uitleg LesterSuvon.
        Al denk ik dat signature sounds combineren niet iets van elektronische muziek alleen is. :)
        Bij het sociaal aspect kan ik mij ook zeker iets voorstellen (Niks leuker om samen met muziek bezig te zijn).
        Het is denk ik meer dat ik moeite heb te begrijpen hoe je iets wat ik in de studio aan het "produceren" bent samen kunt doen.
        Ook in mijn muziek is vaak meer dan 70% elektronisch "geproduceerd" en een nummer samen met anderen maken is natuurlijk ook een inbreng van een ieder om er samen iets moois van te maken. Denk dat het is dat ik een ander idee heb over wat "producen" is. :)

Comment

Ik zou wel graag samen willen produceren

Comment

Ik denk dat het ook verschild van man tot man. Als ik samen met iemand in de studio zit, doe ik 9 van de 10 handelingen. Enkel neem ik de meningen van de ander mee in de handelingen die ik uitvoer.

Comment

@Dj DMP waar woon je, ik woon in schipluiden, dat ligt dicht bij delft, ik zou het echt heel gaaf vinden om samen tracks te maken

Comment

Originally posted by DJ DMP View Post
                Ik zou graag met iemand willen samen werken aan een track.
                Ik heb thuis een eigen studio met de producten o.a:

KRK ROKIT 5 G2 2 stuks.
                DN-X120
                Een mega snelle computer weet de naam niet maar is echt een nieuw mooi en snel ding.
                En heb al keyboards besteld.
                En studio schuim.

Ik hoop dat wij samen een track kunnen maken!

DJ DMP
                Ten eerste wil ik graag zeggen dat het handig is om vorig werk dat je gemaakt heb te linken.....
                En ten 2e kan je het beste eigenlijk geen KRK's gebruiken voor produceren :\
                KRK's hebben allemaal ingebouwde effects en EQ's waardoor je geluid dat je maakt niet precies is wat je hoort.
                Ik zou je dan de M-Audio BX8 aanraden. KRK's kan je het beste als Thuis Dj gebruiken :\
                Last edited by (Daan)RandomStyleRecords; Sunday-04-05-2014, 13:13.

Comment

Als je al advies geeft over monitoren, zorg er dan voor dat je weet waarover je praat.
                  Waarom zou hij geen krk's kunnen gebruiken voor produceren? Als hij die goed kent en er lekker op werkt...
                  En ingebouwde effecten...ja ja...Hoewel krk's niet zo heel eerlijk zijn nee, maar dat zijn die M-audio's ook niet. Het zijn allebei wat lagere klasse monitoren die prima kunnen aansluiten op de behoeften van veel producers. Dat jij de M-audio's persoonlijk fijner vind, wil niet zeggen dat ze beter zijn dan krk's, laat staan dat krk's niet gebruikt kunnen worden voor producen.

Comment

Originally posted by LesterSuvon View Post
                    Als je al advies geeft over monitoren, zorg er dan voor dat je weet waarover je praat.
                    Waarom zou hij geen krk's kunnen gebruiken voor produceren? Als hij die goed kent en er lekker op werkt...
                    En ingebouwde effecten...ja ja...Hoewel krk's niet zo heel eerlijk zijn nee, maar dat zijn die M-audio's ook niet. Het zijn allebei wat lagere klasse monitoren die prima kunnen aansluiten op de behoeften van veel producers. Dat jij de M-audio's persoonlijk fijner vind, wil niet zeggen dat ze beter zijn dan krk's, laat staan dat krk's niet gebruikt kunnen worden voor producen.
                    zoals ik al zij. KRK vervormen het geluid veel meer dan M-Audio. opzich kan je wel KRK gebruiken ik heb niet gezecht dat dat niet kan. alleen als je gaat perfectioneren zijn ze niet handig! en dat perfectrioneren is wat een track beter maakt dan de rest!

Comment

Hoe weet je dat ze veel meer vervormen? Heb je met meetapparatuur voor allebei de monitoren gezeten en een 1 op 1 test gedaan? Of is dit gebaseerd op een mening?

Comment

Feiten.....
                        ik heb het voor de zekerheid bij 3 profesionele producers gevraagt bij de dancefair en ze zijden alle 3 hetzelfde!
                        Er zitten ingebouwde EQ's in om het geluid aangenamer voor je oren te maken waardoor je langer zou moeten kunnen producen zonder hoofdpijn enz te krijgen 0,o (volgens krk zelf)

Comment

Sorry dat ik het zo zeg, maar je komt echt over als een beginneling die denkt te weten hoe het moet.

Beide monitoren zijn niet goed voor de hele precieze afmix waar jij over praat. Althans dat geldt voor mij, in mijn persoonlijke behoeften en ervaring. Maar aan je reacties te lezen, vermoed ik dat jouw afmix niveau niet zodanig is om op die manier te oordelen. Maar dat jij bepaald hoe een product presteert aan de hand van een paar verhalen op de dancefair.

Comment

Originally posted by (Daan)RandomStyleRecords View Post
                            Feiten.....
                            ik heb het voor de zekerheid bij 3 profesionele producers gevraagt bij de dancefair en ze zijden alle 3 hetzelfde!
                            Er zitten ingebouwde EQ's in om het geluid aangenamer voor je oren te maken waardoor je langer zou moeten kunnen producen zonder hoofdpijn enz te krijgen 0,o (volgens krk zelf)

Dat 3 andere het zeggen maakt het nog niet een feit. Een feit is dat wat je meet en dus werkelijkheid is. Niet wat een andere professionele ( wanneer ben je dat? ) producer dat zegt. Dus je komt er alleen achter door ze te meten. Wat stuur ik uit en wat komt er terug. Zelfs dan zit je met het punt dat je microfoon ook afgestemd moet zijn ( of liever nog geijkt ) op je meet installatie.

Kortom er zullen er maar weinig zijn die dit werkelijk kunnen. Wij regelen onze set vaak in met een nti meter met een extra externe meet microfoon en zelfs dan is het niet een 100% controlle.

Ook eq in een kast? Ligt denk ik sowieso aan welke je hebt. Daarnaast vind ik een eq of dsp niet erg als deze dan maar zo is ingesteld dat deze eventuele afwijkingen of foutjes in de kast corrigeert naar een wel vlak en juist geluid.

Als je hoofdpijn krijgt van het geluid wat eruit komt zou ik eerst eens kijken naar wat je aan het maken bent. Het lijkt me dat je niet zomaar hoofdpijn krijgt van een niet helemaal vlak klinkende speaker. Dan zit je toch wel echt heel erg way of.

Kortom zonder test rapport is het alleen maar een beetje bla bla bla ik praat iemand anders na. Ik heb zelf een setje krk rp6 speakers ( passief ) voor een appel en een ei op de kop kunnen tikken. Ja het is niet de meest bijzondere wonder speakers die helemaal super vlak en strak en netjes klinken maar je zal er meer dan prima op kunnen werken ( bij mij is het maar voor me home cinema set )

Om het over perfectioneren te hebben en dan daarbij met een setje te komen wat ten eerste al met een 8 inch werkt en geen subje erbij vind ik vreemd. Als je wil gaan perfectioneren zal je toch wel in een ander segment uitkomen dan waar het nu hier overgaat.

Enne nogmaals als ik verhalen wil. Ik heb een jaarkaart op de efteling. Een bos vol met verhalen. Als je die dan toch wil vertellen. Vertel je eigen verhaal. Niet dat van een ander.

Comment

Lijkt me leuk om het een keer een poging te geven :) Welke style wil je gaan maken en heb je ook een linkje naar je soundcloud of iets in die richting? mijne staat hier: https://soundcloud.com/beyond-lights-music ook heb ik hier een linkje van een nummer waar ik nu mee bezig ben https://soundcloud.com/beyond-lights...mo-v12/s-ZkszE misshien vind je het leuk om hier een samen naar te kijken ofzo.

Ik werk zelf met FL studio :)

Comment

Working...
                              X