Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips&Feedback op eigen Tracks

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips&Feedback op eigen Tracks

Hallo!

Ik ben Marcia, ik ben een beginner met FL studio 11! Ik heb een aantal tracks gemaakt en van mensen krijg ik te horen dat ik hier mee door moet gaan! Zo vinden veel mensen mijn track "The experiment" leuk (waarin ik dus gewoon aan het experimenteren was). Vooral vinden mensen het leuk dat ik een meisje ben en dit doe, alhoewel ik niet zo veel aan deze informatie heb!
    Ik snap nog niet heel veel van FL Studio en dat zit me soms best dwars in het maken van tracks.
    Mijn tracks zijn een beetje saai, want ik gebruik vaak 1 melodielijn. Ik kan wel andere dingen erbij bedenken, maar weet niet zo goed hoe ik dat weer in FL krijg, hihi. Zoals je al hoort zit de technologie me soms een beetje tegen, misschien heeft iemand tips bij het gebruiken van FL studio . Ik ontdek natuurlijk wel af en toe nieuwe dingen en kijk tutorials (die ik soms niet goed snap). Dus duidelijke tips en feedback zijn welkom!

Ik ben ook een beetje kritisch op mezelf en ik vind mijn gemaakte tracks dus niet echt goed. Voor een beginner misschien wel, maar tevreden ben ik er nog niet over.

Dit is mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCvm...HTEltIcEXjTcnw

Dit is mijn nieuwe track: https://www.youtube.com/watch?v=RoL8...ature=youtu.be

En op deze track heb ik veel positieve feedback gekregen: https://www.youtube.com/watch?v=dITGslatMwc

Er staat ook een playlist: Trash-tracks. Ik ben helemaal niet tevreden met deze tracks, maar ze zijn beschikbaar voor mensen die er wat mee kunnen.

Ik heb het 'creative commons license', dus men mag mijn liedjes gebruiken/bewerken :)
    Last edited by Marcia; Monday-05-05-2014, 22:56.

Je moet sws altijd doorgaan, no matter wat anderen zeggen. Dat is mijn tip ook, blijf lekker door gaan en je DAW leren kennen. En tutorials kijken is ook goed, kijk er bijvoorbeeld 1 over sidechain compressie. Dat is 1 van de basistechnieken van EDM muziek die jij zo te horen nog niet gebruikt. (Is overigens wel een zure in FL)

succes

Ohjah, wen maar aan die ontevredenheid. Ik produceer al een aantal jaar, en ik ben ook nooit tevreden ;)
    Last edited by LesterSuvon; Monday-05-05-2014, 23:18.

Comment

Klinkt goed voor beginner!
      Twee tips: leer eerst DAW kennen zoal LesterSuvon al zei, daarna proberen eigen stijl te ontwikkelen (vind ik ook lastig omdat ik alles zo leuk vindt :P)
      En ook opbouw kennen (Intro met kick en sweepdown daarna melody, buildup, drop, breakdown, buildup, drop, outro, dat is dan mijn opbouw en wordt ook vaak gebruikt) Ik mis beetje opbouw in track. Luister goed naar tracks van pro-producers hoe zij hebben opgebouwd. Ik produceer zelf ook 8 maanden en ik leer nog !
      Ik vind t ook superleuk dat je als meisje gaat produceren en je moet hiermee doorgaan!

Comment

lekker door blijven gaan, klinkt erg goed hoor

Comment

Klinkt zeker niet verkeerd wat ze hier boven al zeggen ja. Het is slim om goed te gaan luisteren naar profs, want zoals Mr Rijpkema al zegt ik mis ook al een beetje de kracht in de opbouw, maar dat zijn gewoon leerpunten die je onder de knie krijgt door veel te oefenen:) Net ook even the experiment geluisterd op 1:15 gooi je best een lekkere filter erdoor op de synth (als ik het goed hoor). Dit verwachtte ik eigenlijk niet en verraste me op een goede manier. Dit soort dingen houden je track spannend. Blijf gewoon lekker oefenen en muziek blijven maken. Als je er maar plezier in houd. Ik ga me abonneren op je channel ben wel benieuwd wat je nog meer gaat maken :)

En nog een kleine tip. Ik zou niet advertenties voor je vids op youtube zetten, omdat je nog niet bekend bent zullen mensen sneller afhaken omdat ze niet van reclames houden. :P

Comment

Thanks voor de reacties! Jullie tips zijn erg bruikbaar, super bedankt :D!

Comment

Zet je tracks op soundcloud en promoot het daar :) dat is het beste als startende producer.

Comment

@Marcia met welke spullen produceer jij eigenlijk

Comment

Originally posted by Djhans1977 View Post
                  @Marcia met welke spullen produceer jij eigenlijk
                  hardware? software?

Comment

Als ik op "Antwoord met citaat" druk dan gebeurt er niet, maar dit gebruik ik:

Fl studio 11 producer edition (met paar plugins extra)
                    Akai Keyboard
                    Tascam externe geluidskaart (die sluit ik aan bij m'n volgende liedje

Ik heb trouwens ook een Soundcloud account, maar ben de inloggegevens vergeten. Als ik ze weer weet dan zet ik het ook op soundcloud!

Comment

Working...
                    X