Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sample packs

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sample packs

Hallo,

Het is alweer een aantal jaren geleden dat ik me met het produceren van elektronische muziek bezig hield (denk nu zo'n 6 jaar geleden). Ik heb nu weer wat eerste stappen gezet om het weer op te pakken.
    De software die ik toen gebruikte (Fruityloops/FLstudio) is nog steeds goed en doet in de huidige versies nog precies wat ik er van verwacht. Met Ableton verwacht ik een goede aanvulling te hebben (bijvoorbeeld voor Mashups, Bootlegs enz, toch wat lastiger in FLstudio).

Waar ik na een aantal uren rondstruinen op internet nog geen goed antwoord op heb kunnen vinden: welke sample packs kan ik aanschaffen als ik wil produceren in de stijl van de Nederlandse dj's als Dyro, Martin Garrix, Afrojack, Chuckie, Nicky Romero?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
    Tim

Het aanbod samples en presets in deze tak van muziek is zo bizar groot. Ikzelf zie door de bomen het bos niet meer. Maar ik maak 90% van mijn sounds dan ook het liefst zelf.

Anyway, hier een paar linkjes waar je misschien wat aan hebt:
    Vengeance
    Sample magic
    Vandalism
    Beatport sounds

Comment

Originally posted by LesterSuvon View Post
      ik maak 90% van mijn sounds dan ook het liefst zelf.
      En daar kun je je ook mee onderscheiden. Wordt anders zeker 13 in een dozijn...

Comment

Wat jullie zeggen over het ontbreken van een uniek geluid bij samples, besef ik me.
        Voor de details in het produceren echter, zijn samples voor mij een nuttige toevoeging.

Comment

Originally posted by Timmie_rules View Post
          Wat jullie zeggen over het ontbreken van een uniek geluid bij samples, besef ik me.
          Voor de details in het produceren echter, zijn samples voor mij een nuttige toevoeging.
          samples is het beste om niet te gebruiken ja. maar kicks claps enz kan je wel gebruiken. daaromheen kan je wel wat met effecten spelen en dubbele samples gebruiken en een beetje mixen om het je eigen te laten klinken.
          de bassline en lead is echt eigenlijk wel vitaal om zelf te maken.

Comment

Je kunt best samples gebruiken die geen claps, hihats, of kicks zijn. Maar probeer deze dan wel zó aan te passen dat je het origineel niet zo meer kunt terughoren. Denk aan het aanpassen van de pitch, effecten of zelfs het ritme of startpunt in bijv. een loop veranderen kan al hele toffe geluiden opleveren!

Comment

Working...
            X