Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat Moet Ik Hebben

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat Moet Ik Hebben

Hallo,

Ik wil over een tijdje beginnen met het produceren van muziek (vooral hardstyle)
    Wat heb ik daar voor nodig, ik heb al een macbook pro en KRK monitoren.

Ik hoop op veel reacties!

Groet,

Aller belangrijkste is denk ik wel een creatieve geest. :)
    En software zou ook handig zijn.
    Veel meer is niet NODIG, veel meer is wel verkrijgbaar en soms ook handig maar begin eerst maar eens met software.

Ooo ja, welke DAW?
    Die op de mac wil draaien en welke jou het handigste lijkt.
    Last edited by BT-Studio; Thursday-29-05-2014, 20:02.

Comment

De software die ik heb is Logic en FL Studio.

Moet ik geen mengpaneel aanschaffen?

Comment

Originally posted by LarsAndrik View Post
        Moet ik geen mengpaneel aanschaffen?
        Wat wil je er mee gaan doen dan? Volgens mij heeft zowel Logic als FL een ingebouwde (om je multitracks te mengen) mengpaneel.

Comment

Soms wil ik in mijn nummer een stem toevoegen, dus heb een hele kleine studio waar ook a mijn instrumenten staan. Een mengpaneel om alles samen te voegen, of is er een andere manier om microfoons te koppelen aan een nummer?

Comment

Om geluid (zang of instrumenten) op te nemen op de computer is een goede geluids interface (geluidskaart) nodig.
            Dit is dan als spoor in je DAW op te nemen en met de mengpaneel in je daw met de rest samen te voegen.
            Een mengpaneel zal meerdere bronnen mengen (mixen) tot 1 stereo uitgang. Maar hierna zijn deze dus ook niet meer te van elkaar te onderscheiden.
            Ik raad je aan de (gratis) e-book "gulden regel home recording" eerst eens te lezen. Google er maar eens op. :)

Comment

Hoewel ik altijd aanraad om een DAW te kiezen naar ieders persoonlijke smaak, zou ik voor hardstyle toch wel Logic 9 dan wel Logic X gaan. Dit voornamelijk vanwege de Clip Distortion plugin van Logic. Die plugin is namelijk (mede-)verantwoordelijk voor 100'en hardstyle kicks uit de afgelopen jaren. Het kan natuurlijk ook met andere plugins, maar deze is niet voor niets zo vaak gebruikt. Gebruik hem zelf ook regelmatig voor House/electro (en niet alleen voor kicks!).

Bij mijn weten is er geen plugin die exact hetzelfde doet.

Comment

Working...
              X