Announcement

Collapse
No announcement yet.

Een goede producersoftware?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Een goede producersoftware?

Hallo,

Ik ben nog helemaal niet zo bekend op dit gebied...
    Ik zit de hele tijd met mijn hoofd bij reason, maar dat is meer omdat daar heel veel mogelijkheden al in zitten.
    Maar bij cubase las ik dat je vst's kunt downloaden en bij reason niet...
    Ik zag ook fl studio.

Wat nou eigenlijk mijn vraag is, is welke gebruiksvriendelijk is voor een beginner?
    En ik ben nog maar 15 jaar maar het lijkt me super leuk, maar dat betekend ook dat ik dan niet heel erg veel geld te besteden heb..
    Fl studio is veel goedkoper dan reason maar heeft dat ook zo z'n redenen?
    Cubase is ook weer duurder dan reason, maar omdat je bij cubase gratis vst's kunt downloaden ben misschien uiteindelijk toch weer goedkoper uit.. of zie ik dat verkeerd?

Mvg Ruben

Hoi Ruben,

De keuze zal een beetje afhankelijk zijn van wat je er mee wil gaan doen.
    De meeste DAW's kunnen inderdaad wel VST (of soort gelijke) plug-ins gebruiken en worden vaak ook wel met enkele geleverd.
    Hoeveel er bij wordt geleverd is vaak van de versie (en dus prijs) afhankelijk. Krijgen doe je niet zo veel :) kopen is er wel zat.
    Reason heeft (of in iedergeval had) het nadeel dat plug-ins van derden niet werden ondersteund. (Altans op eenvoudige wijze)
    Verder zal de keus afhangen van welk besturingsysteem je gebruikt (draait de software wel op Windows of Mac?) en zoals je al noemt budget.
    Ze zijn in begin allemaal moeilijk en als je ze kent allemaal even makkelijk. Vaak zijn er wel probeer versies te vinden.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      Hoi Ruben,

De keuze zal een beetje afhankelijk zijn van wat je er mee wil gaan doen.
      De meeste DAW's kunnen inderdaad wel VST (of soort gelijke) plug-ins gebruiken en worden vaak ook wel met enkele geleverd.
      Hoeveel er bij wordt geleverd is vaak van de versie (en dus prijs) afhankelijk. Krijgen doe je niet zo veel :) kopen is er wel zat.
      Reason heeft (of in iedergeval had) het nadeel dat plug-ins van derden niet werden ondersteund. (Altans op eenvoudige wijze)
      Verder zal de keus afhangen van welk besturingsysteem je gebruikt (draait de software wel op Windows of Mac?) en zoals je al noemt budget.
      Ze zijn in begin allemaal moeilijk en als je ze kent allemaal even makkelijk. Vaak zijn er wel probeer versies te vinden.
      Ik zou graag ( natuurlijk ) eigen nummers willen maken.
      En dan het liefst ook ( dat het in ieder geval mogelijk is ) met een microfoon dingen op kunnen nemen en er in plaatsen.
      Is dat bij ze allemaal mogelijk of dat niet?

Verder zat ik er gewoon aan te denken om een midi keyboard er bij te kopen. Er moeten dus effecten bij zitten als ik 1 van de produceersofware koop.
      Het liefst zo veel mogelijk zodat ik zo veel mogelijk dingen er mee kan. Bij welke heb je dus de meeste mogelijkheden?
      En verder, misschien is er nog meer produceersoftware dat goed is om mee te beginnen en ik nog niet tegen ben gekomen?

Mvg Ruben

Comment

Laat daavoor nou net die DAW's (software) gemaakt zijn.
        Ja alles wat je wil kan. Let wel, "zoveel mogelijk" kan ook belemerend werken (iets met bomen en bos).
        Er zijn wel goeie websites met info hierover te vinden (zie pb). :)

Comment

Laat daavoor nou net die DAW's (software) gemaakt zijn.
          Ja alles wat je wil kan. Let wel, "zoveel mogelijk" kan ook belemerend werken (iets met bomen en bos).
          Er zijn wel goeie websites met info hierover te vinden (zie pb). :)
          Bedankt ! Ik zal eens even kijken... .haha :)
          Maar ik dacht zo van... als je meer hebt kun je altijd eerst minder gaan gebruiken en later als je wat beter word kun je altijd nog meer gebruiken...
          Dat je zeg maar niet weer een nieuwe software of zo moet kopen omdat je al weer er op uitgezien bent met de mogelijk heden die je dan had..

Comment

Instrumenten en effecten kun je altijd als plug-ins later toevoegen.
            Probleem is vaak dat met de tig mogelijkheden die je hebt je niet meer weet hoe en wat (en tijd besteed om het uit te zoeken).
            En ondertussen verder zoekt naar wat nieuws.
            Leer een paar goed kennen en je doet meer dan iemand die veel heeft maar niks kan (goed weet te gebruiken). :)

Met effecten idem, in de analoog tijd had je maar een paar compressors (en ander hardware) en moest je kiezen op welke tracks (of groep) je wat gebruikte.
            Tegenwoordig kunnen we op elke track tig effecten gooien, maar om te zeggen dat onze mix er beter van wordt....

"Beperk u opties en hou u aandacht op waar het echt om draait.
            Muziek maken!" (Uit e-book: Gulden regel Homerecording)
            Last edited by BT-Studio; Wednesday-11-06-2014, 21:10.

Comment

Instrumenten en effecten kun je altijd als plug-ins later toevoegen.
              Probleem is vaak dat met de tig mogelijkheden die je hebt je niet meer weet hoe en wat (en tijd besteed om het uit te zoeken).
              En ondertussen verder zoekt naar wat nieuws.
              Leer een paar goed kennen en je doet meer dan iemand die veel heeft maar niks kan (goed weet te gebruiken). :)
              Ja daar heb je wel gelijk in !
              Ik zal eerst eens een demo downloaden haha :)

Comment

Beste Ruben,

Persoonlijk ben ik voor muziek zoals progressesive house helemaal fan van FL Studio, dit komt doordat het veel met loops werkt en ik dat voor de dance muziek gewoon handig vind om te gebruiken. Als je wat meer de pop of rap kant b.v. op wilt raad ik je Studio One (2) aan. Is een erg goed en zeer professioneel programma.
                Mocht je meer vragen hebben stuur me gerust even een PM

Groet,
                Noud

Comment

zou het verkeerd zijn als je FL studio gewoon volledig werkend gratis hebt gedownload? zo ja dan heb ik er niks mee te maken

Comment

@JADD, ???

Comment

stel nou dat ik FL studio gratis heb gedownload volledig werkend

Comment

Originally posted by JADD View Post
                        stel nou dat ik FL studio gratis heb gedownload volledig werkend
                        Ok. Ik stel het mij voor. En dan?

Wat is je vraag? Of wat wil je zeggen?
                        Of het illegaal is? Waarschijnlijk wel dan.
                        Last edited by BT-Studio; Monday-16-06-2014, 21:18.

Comment

Working...
                        X