Ik kwam vanavond voorbij een toffe website Indabamusic. Ik was op zoek naar verschillende daws en daar stond deze tussen. Het viel me direct op dat dit een online daw is. Dus very....interesting. Het gave aan indaba is het een social network voor muzikanten is. Persoon A in Nederland kan een lead recorden en posten. Persoon B in Venezuela kan een bassline recorden en toevoegen. Persoon C in de VS kan een 808 recorden en ook toevoegen. Begin je het te snappen? Dan hoor ik al direct de reactie; Okay, tof. Maar als ik mijn lead over msn stuur naar mijn vriend in Venezuela en hij record zijn bassline in zijn daw en hij stuurt alles door naar onze vriend in de VS dan hebben we toch hetzelfde? NEE!
Met indaba leer je nieuwe mensen kennen. Mensen die jouw muziek tof vinden kan daar iets aan toevoegen. Je moet het zien als opensource muziek maken. Het is ook heel tof dat de daw gewoon op een internet site staat. Je kunt dus alle filters, delays online toevoegen. Ga je daarna even een kop koffie drinken kan het dus zo snel gaan dat iemand anders al weer iets heeft toegevoegd. Dit is echt een ontzettend snelle manier van muziek maken. Heel leerzaam, je leert veel mensen kennen en echt ontzettend leuk.
Ook worden er gratis workshops gegeven in de A.I.R. sectie op indaba.
De moeite waard om te bekijken.
Met indaba leer je nieuwe mensen kennen. Mensen die jouw muziek tof vinden kan daar iets aan toevoegen. Je moet het zien als opensource muziek maken. Het is ook heel tof dat de daw gewoon op een internet site staat. Je kunt dus alle filters, delays online toevoegen. Ga je daarna even een kop koffie drinken kan het dus zo snel gaan dat iemand anders al weer iets heeft toegevoegd. Dit is echt een ontzettend snelle manier van muziek maken. Heel leerzaam, je leert veel mensen kennen en echt ontzettend leuk.
Ook worden er gratis workshops gegeven in de A.I.R. sectie op indaba.
De moeite waard om te bekijken.
Comment